2022 წლიდან დღემდე, ახალქალაქი-კარწახის საავტომობილო გზა დანგრეულ მდგომარეობაშია. 2010 წლიდან, როცა გზა მოასფალტდა, კაპიტალური რემონტი არ ჩატარებულა, ჩატარდა მხოლოდ ორმოების გარემონტების სამუშაოები. ახლა გზაზე დიდი ორმოები გაჩნდა, რაც ართულებს მოძრაობას. თუმცა ძალიან ცუდ მდგომარეობაშია სოფელ კარწახის დასაწყისიდან ახალქალაქი-კარწახის გზატკეცილზე საქართველო-თურქეთის საგუშაგომდე გზის მონაკვეთი.

ჯერ კიდევ 2023 წლის ივნისში კომპანია „არალიმ“ ამ გზის რემონტი დაიწყო. კომპანიამ მონაწილეობა მიიღო საგზაო დეპარტამენტის მიერ გამოცხადებულ ელექტრონულ ტენდერში, და გაიმარჯვა.

ყოფილი №1 სამხედრო ქალაქის მიმდებარე გზის მონაკვეთიც, რომელიც ქალაქის შემოვლითი გზის კვეთასთან მდებარეობს, ასევე ცუდ მდგომარეობაშია, ყველგან მრავლობითი ღრმა ორმოებია.

ახალქალაქი-კარწახის საავტომობილო გზის გარემონტების თემას არაერთხელ შევეხეთ. საგზაო დეპარტამენტს მივმართეთ, საიდანაც ყოველთვის გვეუბნებოდნენ, რომ გზა უახლოეს დღეებში გარემონტდებოდა. თუმცა, ბოლო წლების განმავლობაში, ქართულ-თურქული გამშვები პუნქტიდან სოფელ კარწახის დასაწყისამდე და მის ფარგლებს გარეთ მხოლოდ 2-3 კილომეტრიანი მონაკვეთი გარემონტდა. სოფელი წვიმების დროს ტალახში იძირება, მზიან სეზონზე კი მტვერში იხრჩობა.

უკრაინაში ომის დაწყების შემდეგ ახალქალაქი-კარწახის გზატკეცილზე სატვირთო მანქანების ნაკადმა საგრძნობლად მოიმატა. 2022 წლის მაისში, ისევე როგორც მაისის შემდეგ, იყო დღეები, როდესაც ასობით სატვირთო მანქანა რიგში იდგა ამ გზაზე საზღვრის გადაკვეთისთვის. ამ დროს კერძო ბიზნესის განვითარება დაიწყო.

სოფელ სულდასთან, ე.წ “TIR”-ის პარკი (სპეციალური სადგომი სატვირთო მანქანებისთვის) გაიხსნა, სადაც სატვირთო მანქანები რეგისტრირდება და თავის რიგს ელოდება საგუშაგოს გასავლელად. “TIR” პარკების რაოდენობამ მატება დაიწყო და კიდევ ორი ​​აშენდა: ერთი სოფელ კარწახის დასაწყისში, მეორე კი გამშვები პუნქტის მიმდებარე ტერიტორიაზე. “TIR” პარკების გახსნასთან ერთად გზებზე სატვირთო მანქანების რიგები აღარ დგას. სატვირთო მანქანები გაჩერებულია სამ “TIR” პარკში. უფრო მეტიც, ორი “TIR” პარკი ამჟამად აფართოებს ტერიტორიებს.

პარკის თანამშრომლები აღნიშნავენ, რომ მოთხოვნა არის, შესაბამისად ფართობს ზრდიან. ისინი ასევე ამბობენ, რომ ეს სატვირთო მანქანების რიგებისგან თავიდან აცილების კარგი საშუალებაა.

სანამ სატვირთო მანქანები პარკს მიაღწევენ, ისინი განადგურებულ გზებს გადიან, გზას უთმობენ ერთმანეთს და გვერდს უვლიან გუბეებს. ამ პირობებში სატრანზიტო გზების ტარიფები საქართველოშიც გაიზარდა. თუ 2022 წლის 20 ივნისამდე სატრანზიტო სატვირთო მანქანების მძღოლები ან სატრანსპორტო კომპანიები იხდიდნენ 200 ლარს, ამის შემდეგ დაიწყეს 350 ლარის გადახდა. თუმცა, გადასახადების ზრდასთან ერთად, გზების მდგომარეობა კიდევ უფრო გაუარესდა.

ახალქალაქი-კარწაკის საავტომობილო გზაზე ასფალტის სამუშაოებს კომპანია „არალი“ ახორციელებს, ამასთანავე, სამუშაოების შეუსრულებლობისთვის კომპანია ორჯერ დაჯარიმდა.

ამ თემაზე ასევე შეგიძლიათ წაიკითხოთ:

კარწახი-თურქეთი გზის აღდგენითი სამუშაოები გრძელდება

ახალქალაქი-კარწახის ტრასამ სატვირთო მანქანების დატვირთვას ვერ გაუძლო

ახალქალაქი-კარწახის გზა დანგრეულია, რას ფიქრობენ პასუხისმგებლები

კარწახი-თურქეთის გზის აღდგენითი სამუშაოები დაიწყო