ისედაც ვიწრო ვაჩიან-კარწახის გზატკეცილი “ცალმხრივი” გახდა. მიზეზი ისაა, რომ უკვე ორი წელია სხვადასხვა ქვეყნის სანომრე ნიშნებით სატვირთო მანქანები რამდენიმე კვირაა გზაზე დგანან, რის შედეგადაც მოცემული მონაკვეთზე მოძრაობა გართულდა.
სატვირთო მანქანები რუსული, უკრაინული, ყაზახური, თურქული, აზერბაიჯანული, ბელორუსული და სხვა ქვეყნებიდან აფერხებენ უსაფრთხო მოძრაობას. საცობი სოფელ ვაჩიანის დასაწყისიდან იწყება.
ამ გზაზე მგზავრობისას მძღოლმა ძალიან ფრთხილად და ნელა უნდა იმოძრაოს, რადგან მოსახვევზეც შეიძლება გამოჩნდეს სატვირთო მანქანა და დაბლოკოს მძღოლის მხედველობის არე, რამაც შეიძლება ავტო-საგზაო შემთხვევის გამომწვევი მიზეზი გახდეს. მძღოლებმა ერთმანეთს გზა უნდა დაუთმონ და თუ სატვირთოს უკან აღმოჩნდებიან, ბოლომდე უნდა იმოძრაონ, რადგან გასწრება შეუძლებელია.
ვაჩიან-კარწახის საავტომობილო გზის მთელ სიგრძეზე ნაგავია. სატვირთო მანქანების მძღოლები ნაგავს ყრიან სადაცუნდათ. შარშან სოფლების მცხოვრებლებმა კოლექტიური ძალისხმევით გზა გაასუფთავეს, 2023 წლის აპრილში კი ახალქალაქის სერვისცენტრის თანამშრომლებმა ჩაატარეს გასუფთავების სამუშაოები.
თუმცა ახლა იქ გავლისას ისეთი შთაბეჭდილება რჩება, რომ ნაგვის შეგროვება და გასუფთავება წლებია არ ხორციელდებოდა. ყველგან არის ბოთლები, საკვების ნარჩენები, პლასტმასის ჩანთები და ა.შ.
მიუხედავად იმისა, რომ სოფელ სულდასთან არის სატვირთო მანქანების სადგომი, მას არ აქვს საკმარისი ადგილი ყველა სატვირთო მანქანის დასატევად. ამ წუთებში ორი ახალი ავტოსადგომი შენდება, ერთი სოფელ კარწახის გასასვლელთან, მეორე კი შესასვლელთან, რაც ცოტა იმედოვნებს, რომ სატვირთო მანქანების საცობი შემცირდება.
ამ ყველაფერს ემატებოდა გზის ცუდი მდგომარეობა. კომპანია „არალი“ კარწახის გამშვები პუნქტიდან სოფლის ბოლომდე გზის მონაკვეთს არემონტებს. ახლა სარემონტო სამუშაოები მიმდინარეობს.
საქართველოს საბაჟო სამსახურის მონაცემებით, 2022 წელს საქართველოში ტრანზიტად გამავალი სატვირთოების რაოდენობა 12%-ით გაიზარდა, თურქეთის მიმართულებით – 16%-ით, ხოლო აზერბაიჯანის მიმართულებით – 20%-ით.
სატრანსპორტო მოძრაობის მკვეთრი გაზრდის გამო, საქართველოში ყველა საბაჟო გამშვები პუნქტი, მუშაობის საგანგებო რეჟიმზე გადავიდა. ამასთან, ყველა გამშვებ პუნქტზე გაიზარდა მებაჟეების რაოდენობა, რათა საბაჟო კონტროლი უწყვეტად განხორციელდეს.
საქართველო-თურქეთის საზღვარზე საბაჟო გამშვები პუნქტი “კარწახი” 2015 წელს გაიხსნა. თურქეთის მხარეს ფუნქციონირებს „აქტაშ-ჩილდირის“ საბაჟო. თურქეთსა და საქართველოს შორის კიდევ ორი სასაზღვრო გამშვები პუნქტია: სარფის გამშვები პუნქტი, რომელიც ბათუმსა და არდვინს აკავშირებს შავი ზღვის სანაპიროზე, მეორე, ვალეს საბაჟო გამშვები პუნქტი, რომელიც აკავშირებს ახალციხესა და არდაჰანს, კარწახი მესამეა.
ამ თემაზე ასევე შეგიძლიათ წაიკითხოთ:
800-მდე სატვირთო ვაჩიანი – კარწახის გზაზე (Video)
სატვირთოების კოლონა ვაჩიანი-კარწახის გზაზე საცობებს ქმნის
ახალქალაქი-კარწახის გზატკეცილი ნაგავსაყრელად გადაიქცა
ნაგავი ახალქალაქი-კარწახის გზაზე
ახალქალაქი-კარწახის გზატკეცილი ნაგვისგან იწმინდება
კარწახი-თურქეთის გზის აღდგენითი სამუშაოები განახლდა