სოფელ ხორენიაში ხიდის სარეაბილიტაციო სამუშაოები დასკვნით სტადიაზეა, სამუშაოების დიდი ნაწილი უკვე დასრულებულია, მშენებლები იმედოვნებენ, რომ სამუშაოებს თვის ბოლომდე დაასრულებენ. ხიდის რეაბილიტაციას კომპანია შპს “საგზაო-სამშენებლო სამმართველო №2” 401 000 ლარი ახორციელებს. სამუშაოებს ქვეკონტრაქტორი კომპანია „გოლდი“ ატარებს.

სარეაბილიტაციო სამუშაოები 1 ივნისს დაიწყო. ამ ხნის განმავლობაში ხიდის ბეტონის საძირკვლები გამაგრდა, რკინით შემოიღობა და ბეტონით აივსო. გზის საფარი შეიცვალა, ბეტონის გზა დაიგო. ხიდის ზედაპირი შედგება რამდენიმე ბეტონის ფილისგან, რომლებიც დაკავშირებული იქნება მაზუთით. 9 აგვისტოს მდგომარეობით, მომუშავეები ბეტონის ფილების ნაკერებს ასუფთავებდნენ მაზუთით შესავსებად. შემდეგ კი ხიდის ბეტონის ზედაპირი მოასფალტდება. ქვეკონტრაქტორი კომპანია „გოლდის“ წარმომადგენლის, მოსოიანის, თქმით, ხიდიდან რამდენიმე მეტრში სოფლისკენ, სავარაუდოდ, ასფალტის დაგებას გააგრძელებენ.

xorenya most1

მოსოიანის თქმით, სამუშაოების დიდი ნაწილი უკვე დაასრულეს. „ნაკერებს მაზუთით შევავსებთ, დავამონტაჟებთ მოაჯირებს, გავიყვანთ ელექტროენერგიას, ბეტონს დავფარავთ ასფალტით. შემდეგ გავამყარებთ“, – თქვა მოსოიანმა.

ხიდის რეაბილიტაციის პერიოდში, სოფლის მცხოვრებლების თქმით, ხიდი დაახლოებით 14 დღით დაიკეტა. სოფლის მცხოვრებლების მოძრაობა შეზღუდული იყო, ისინი ალტერნატიული გრუნტის გზას იყენებდნენ.

სოფელ ხორენიაში მცხოვრებმა ჰაიკ ჰოვჰანნისიანმა, რომელიც ასევე მუშაობს ხიდის მშენებლობაზე, შემდეგი თქვა.

„იყო უკმაყოფილება, რადგან ახლა სოფლის სამუშაოების სეზონია, მაგრამ ეს სამუშაოც იყო სოფლისთვის საჭირო“, – თქვა ჰაიკ ჰოვანნისიანმა.

სოფელ ხორენიას  სპეციალისტის არკადი ფიდანიანის თქმით, ბედნიერები არიან, რომ ხიდის გარემონტება მიმდინარეობს, სამუშაოების ხარისხით კმაყოფილი არიან, ხოლო დისკომფორტის 14 დღე, რაც მოსახლეობამ განიცადა, უკვე გავიდა.

xorenya most2

„ძირითადად, მოსახლეობა მანქანებს ხიდის უკან ტოვებდა, მდინარეზე დროებითი ხის ხიდი ააშენეს, ხალხი მანქანებამდე ხიდის გავლით ფეხით გადადიოდა. 14 დღე უხერხულობაში ვიყავით, მაგრამ გზა უკვე ღიაა და ხიდზე მანქანები გადაადგილდებიან ”- თქვა არკადი ფიდანიანმა.

ხიდზე სარეაბილიტაციო სამუშაოები ჯერ არ დასრულებულა, თუმცა ხიდზე მანქანები უკვე მოძრაობენ.

პროექტის მიხედვით, ხიდის სიგანე 4,80 მ უნდა ყოფილიყო, მაგრამ მშენებლებმა ის ორივე მხრიდან გააფართოვეს, ხოლო ხიდის სიგანე ახლა 5,40 მ-ია. მოსახლეობას სურდა, რომ სასოფლო-სამეურნეო ტექნიკას – კომბაინებს, ტრაქტორებს თავისუფლად გაევლო ხიდზე. ხიდის ორივე მხარეს ბეტონის საპირფარეშოები იყო, რის გამოც ხიდი გაფართოვდა. ხიდის სიგრძე 64 მ.

ახალქალაქის მუნიციპალიტეტის ინფრასტრუქტურის, არქიტექტურისა და სამშენებლო სამსახურის უფროსმა, არამ მოვსისიანმა თქვა, რომ პროექტში ცვლილებები არ მომხდარა, ხიდის სიგანე ბეტონის ზღურბლების გამო გაიზარდა.

აღვნიშნავთ, რომ სოფელ ხორენიაში ხიდი 1962 წელს აშენდა და არასოდეს გარემონტებულა. ხორენიის მოსახლეობამ ადგილობრივ ხელისუფლებას არაერთხელ მიმართა და ხიდის გარემონტება სთხოვა.