ახალქალაქის მუნიციპალიტეტში სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალი საკუთარი შემოსავლის 35%-ს შეადგენს, მეზობელ ახალციხეში კი ეს შემოსავლის პუნქტი მთლიანი შემოსავლის მხოლოდ 3%-ს შეადგენს. ახალციხე მდიდარია რესტორნებით, კაფეებითა და ბავშვებისა და ახალგაზრდების გასართობი ცენტრებით, ახალქალაქი კი მდიდარია სათამაშო დაწესებულებებით.

Jnews-მა გააანალიზა, რა შემოსავალი მიიღო ახალქალაქის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტმა სათამაშო დაწესებულებებიდან 2018-2024 წლებში და მდგომარეობა მეზობელ ახალციხის მუნიციპალიტეტს შეადარა.

ახალქალაქის მუნიციპალიტეტი

სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალი 2024 წლის ბიუჯეტში 800 000 ლარია დაგეგმილი, რაც მუნიციპალიტეტის მთლიანი საკუთარი შემოსავლის (2 270 000 ლარი) 35%-ს შეადგენს.

2023 წ. სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალმა შეადგინა 700 000 ლარი – მუნიციპალიტეტის საკუთარი შემოსავლის მთლიანი ოდენობის (2 035 000 ლარი) 34%.

2022 წ. ბიუჯეტმა შემოსავალი მიიღო სათამაშო ბიზნესიდან 727 700 ლარის ოდენობით – მუნიციპალიტეტის საკუთარი შემოსავლის მთლიანი ოდენობის (2 298 400 ლარი) 32%.

2021 წ. ბიუჯეტში სათამაშო ბიზნესიდან დაახლოებით 680 000 ლარის მიღება იყო დაგეგმილი, მაგრამ კორონავირუსის პანდემიის გამო შეზღუდვების გამო მხოლოდ 78 000 ლარი მიიღო. მუნიციპალიტეტის საკუთარი შემოსავალი მოსალოდნელზე გაცილებით ნაკლები იყო – 1 ​​208 700 ლარი, ხოლო აზარტული თამაშებიდან მიღებული შემოსავლის წილი 6%-ს შეადგენდა.

2020 წ. სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალმა 341 000 ლარი შეადგინა, რაც მუნიციპალიტეტის მთლიანი საკუთარი შემოსავლის (1 454 400 ლარი) 23%-ს შეადგენს.

2019 წ. სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალმა 948 600 ლარი შეადგინა – მუნიციპალიტეტის საკუთარი შემოსავლის მთლიანი ოდენობის (2 012 000 ლარი) 47%.

2018 წ. სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალმა 693 500 ლარი შეადგინა, რაც მუნიციპალიტეტის მთლიანი საკუთარი შემოსავლის 37%-ს შეადგენს (1 883 000 ლარი).

ახალციხის მუნიციპალიტეტი

2024 წლის ბიუჯეტში სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალი 70 000 ლარია დაგეგმილი, რაც მუნიციპალიტეტის მთლიანი საკუთარი შემოსავლის (2 677 100 ლარი) დაახლოებით 3%-ია.

2023 წ. სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალმა 48 500 ლარი შეადგინა, რაც მუნიციპალიტეტის მთლიანი საკუთარი შემოსავლის (2 917 200 ლარი) 2%-ს შეადგენს.

2022 წ. სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალმა შეადგინა 103 500 ლარი – მუნიციპალიტეტის საკუთარი შემოსავლის მთლიანი ოდენობის (3 231 800 ლარი) 3%.

2021 და 2020 წწ. კორონავირუსის პანდემიის გამო, ახალციხის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტში სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალი არ ყოფილა.

2019 წ. სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალმა 128 000 ლარი შეადგინა – მუნიციპალიტეტის მთლიანი საკუთარი შემოსავლის 8% (1 512 800 ლარი).

2018 წ. სათამაშო ბიზნესიდან შემოსავალმა 161 000 ლარი შეადგინა, რაც მუნიციპალიტეტის მთლიანი საკუთარი შემოსავლის 9%-ს შეადგენს (1 689 200 ლარი).

ამრიგად, ახალქალაქის მუნიციპალიტეტის შემოსავალი სათამაშო დაწესებულებიდან 7 წლის განმავლობაში 78 000-დან 948 600 ლარამდე მერყეობდა, პროცენტულად, სათამაშო შემოსავლის წილი მუნიციპალიტეტის მთლიანი შემოსავლის 6-47%-ს შეადგენდა.

თავის მხრივ, ახალციხის მუნიციპალიტეტის შემოსავალი სათამაშო დაწესებულებიდან 7 წლის განმავლობაში 0-დან 161 000 ლარამდე მერყეობდა, პროცენტულად სათამაშო შემოსავლის წილი მუნიციპალიტეტის მთლიანი შემოსავლის 2-9%-ს შეადგენდა.

ამგვარად, ორ მეზობელ მუნიციპალიტეტში, რომლებიც ერთმანეთისგან მხოლოდ ერთი საათის სავალზე არიან, მიღებული მაჩვენებლები მნიშვნელოვნად განსხვავდება, მიუხედავად იმისა, რომ ზოგადად მუნიციპალიტეტების საკუთარი შემოსავლები მცირედ განსხვავდება. თუ ახალქალაქის მუნიციპალიტეტში სათამაშო ბიზნესიდან ბიუჯეტის საშუალო შემოსავალი 612 685 ლარი იყო, მაშინ ახალციხის მუნიციპალიტეტში მხოლოდ 73 000 ლარი. თუ ახალქალაქის მუნიციპალიტეტში სათამაშო შემოსავლების საშუალო წილი საკუთარ შემოსავლებში 30%-ია, მაშინ ახალციხეში 3%-ია. ამასთან, ორი მუნიციპალიტეტის მოსახლეობა დაახლოებით ერთნაირია (2014 წლის აღწერის მიხედვით) – ახალციხეში 38 895, ახალქალაქში 45 070.

რატომ განვითარდა ეს სიტუაცია სათამაშო დაწესებულებებთან დაკავშირებით – გაურკვეველია.