2021-2024 წლების საქართველოში ძირითადი მონაცემებისა და მიმართულებების დოკუმენტის თანახმად, გათვალისწინებულია კერძო მიწის ნაკვეთების შესყიდვა და მარაბდა-ახალქალაქი-კარწახის მონაკვეთზე მოსახლეობისთვის კომპენსაციის გაცემა. როგორც Report-ი გვაცნობებს, ამის შესახებ ნათქვამია საქართველოს ხელისუფლების 2019-2020 წლების პროგრამის განხორციელების ანგარიშში.
ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ექსპლუატაციაში სრული გაშვების სამუშაოები გრძელდება.
დოკუმენტში ასევე აღნიშნულია, რომ ზვავისგან დასაცავად დამატებითი დამცავი კონსტრუქციების მშენებლობა იგეგმება.
საქართველოს ხელისუფლებამ ორივე დოკუმენტი ქვეყნის პარლამენტს წარუდგინა.
შეგახსენებთ, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზი 2017 წლის 30 ოქტომბერს გაიხსნა. რკინიგზა აზიისა და ევროპის ქსელებს აერთიანებს. ეს ყველაზე მოკლე გზაა არა მარტო 3 ქვეყანას, არამედ აზიასა და ევროპას შორის. ბაქო-თბილისი-ყარსი ტვირთის გადაზიდვის დროს ორჯერ ამცირებს. რკინიგზა ამარტივებს ცენტრალური აზიის ქვეყნების – თურქმენეთის, ყაზახეთის, უზბეკეთის, ყირგიზეთის, ტაჯიკეთის და ავღანეთის ევროპულ და მსოფლიო ბაზართან წვდომას.
აზერბაიჯანის ტერიტორიაზე რკინიგზის 504 კმ მდებარეობს, რომლის საერთო სიგრძე 846 კმ-ს შეადგენს. საქართველოში 263 კმ გადის, თურქეთში – 79 კმ. ბაქო-თბილისი-ყარსის საშუალებით თავდაპირველად 5 მლნ ტონა ტვირთის გადატანაა შესაძლებელი, მომდევნო ეტაპებზე 17 მლნ ტონამდე და უფრო მეტი იქნება გამშვები გამტარიანობა.
მასალა bizzone.info-დან