ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ახალქალაქის მონაკვეთი, ამ გზის ოფიციალური გახსნის შემდეგაც კი სამშენებლო ობიექტს ჰგავდა. მაგრამ ჩვენი გუშინდელი ვიზიტისას აშენებული ინფრასტრუქტურა უკვე შესამჩნევია, რადგან სამშენებლო ნარჩენები მიმდებარე ტერიტორიიდან გატანილია. მშენებლების თქმით, აქ მშენებლობა მალე დასრულდება, მაგრამ რამდენად მალე ამ კითხვაზე პასუხი არ არის.

ბაქო-თბილისი-ყარსი ოფიციალურად 7 წლის წინ გაიხსნა. მაგრამ ახალქალაქის ბაქო-თბილისი-ყარსის სადგურზე სამშენებლო სამუშაოები არ შეჩერებულა და დღემდე გრძელდება.

jd vokzal3

სადგურის შენობა, დატვირთვის ადგილი, ადმინისტრაციული შენობები და რკინიგზის შემცვლელი პუნქტი აშენდა, ყველა ელექტრო და საკომუნიკაციო სამუშაო ჩატარდა.

jdvokzal2

ჩვენი ვიზიტის დროს, 30 ოქტომბერს, ახალქალაქის ბაქო-თბილისო-ყარსის სადგურზე სამშენებლო სამუშაოები გაგრძელდა. კონკრეტულად რა სამუშაოები მიმდინარეობდა და რა ინფრასტრუქტურა შენდებოდა, ოფიციალურად ვერ გავარკვიეთ.

ახალქალაქის ბაქო-თბილისი-ყარსის სადგურზე ბოლო წლებში ახალქალაქიდან და ნინოწინიდან ადგილობრივი მუშების რაოდენობა გაიზარდა. ჩვენ შევძელით ერთ-ერთ მათგანთან, არმენ ხაჩატრიანთან საუბარი. ის დასაქმებულია GROUP EMC-ში.  სამღებრო სამუშაოებზე მუშაობდა, მაგრამ მას შემდეგ, რაც სამღებრო სამუშაოები დასრულდა, ტერიტორიის შესასვლელიდან სამშენებლო ნარჩენების გატანაში დაეხმარა.

იქვე მახლობლად მუშაობდნენ შემდუღებელი. ერთ-ერთმა თანამშრომელმა თქვა, რომ 6 თვეა მუშაობს, თუმცა ასევე დაამატა, რომ არიან ადგილობრივი მომუშავეები, რომლებიც 2-3 წელია მუშაობენ.

jd vokzal2

სამუშაოზე პასუხისმგებელმა უარი გვითხრა ოფიციალური ინფორმაციის გაცემაზე, თუმცა გვითხრა, რომ დასაქმებულთა 80% ადგილობრივია და ახალქალაქის სადგურზე სამუშაოები დასრულებულია.

jdd

ახალქალაქის რკინიგზის სადგურს 102 ჰექტარი ფართობი უკავია და გერმანელი არქიტექტორის იურგენ მაიერის მიერ დაპროექტებულ სადგურის შენობას და საერთაშორისო სტანდარტების ტვირთის ზონას მოიცავს, რომელიც განკუთვნილია ყველა სახის ტვირთისთვის. პროექტის სიმძლავრე გათვლილია წელიწადში 5 მილიონ ტონა ტვირთზე. მაგრამ რკინიგზა სრული დატვირთვით ჯერ არ მუშაობს.

ორ ქვეყანას შორის გაფორმებული საერთაშორისო ხელშეკრულების საფუძველზე, მიმდინარე წლის ზაფხულში, აზერბაიჯანის რკინიგზის სს შვილობილი კომპანიები და შპს “მარაბდა-ქარწახის რკინიგზა” დააარსეს ერთობლივი საწარმო – შპს “BTKI Railways”, რომელიც მარაბდის სარკინიგზო მონაკვეთის – კარწახის ინფრასტრუქტურასა და საქმიანობას მართავს. თუმცა ამ კომპანიის წარმომადგენლები ჯერ ვერ ვიპოვეთ.

ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის საქართველოს მონაკვეთის სიგრძე 180 კილომეტრია, ევროპული სტანდარტების 27 კილომეტრიანი ლიანდაგის ჩათვლით.