GIPA- ს კურსდამთავრებულები მოგვიწოდებენ რეაგირება მოხდეს აზერბაიჯანული მედიის მიერ ამბების არაეთიკურ გაშუქებასა და ბავშვების ძირითადი უფლებების დარღვევაზე. განცხადებას სრულად წარმოგიდგენთ ქვემოთ.
12 დეკემბერს აზერბაიჯანმა გადაკეტა ერთადერთი გზა, რომელიც არცახის რესპუბლიკას მსოფლიოსთან აკავშირებს. სწორედ ამის შედეგად თვეზე მეტია, 120 000 სომეხს, რომელთაგან 30 000 ბავშვია, შეელახა ძირითადი ადამიანური უფლებები. საწვავი, საკვები და სამედიცინო მარაგი თანდათან მცირდება. ირღვევა ბავშვების განათლების უფლება. ადამიანები, რომელთაც ჯანმრთელობის პრობლემები აქვთ, საშინელ მდომარეობაში იმყოფებიან.
დასავლური მედია დიდწილად უგულებელყოფს ამ ტერორისტულ აქტს.
17 იანვარს აზერბაიჯანელმა ჯარისკაცებმა უკანონოდ გააჩერეს სტეფანაკერტში ოჯახებთან შესახვედრად მიმავალი ავტობუსი, რომელშიც 19 არასრულწლოვანი სომეხი იმყოფებიდა. აზერბაიჯანელებმა დაამცირეს და დაატერორეს ბავშვები, რომელთაგან ერთ-ერთმა გონება დაკარგა. შემდეგ მათ აზერბაიჯანული მედია პლატფორმების საშუალებით გააშუქეს ავტობუსში მომხდარი ეპიზოდები, ბავშვების სახეების დაფარვის გარეშე. (1. 2, 3, 4)
როგორც GIPA-ს მულტიმედიური ჟურნალისტიკისა და მედია მენეჯმენტის სამაგისტრო პროგრამის კურსდამთავრებულები, ჩვენ შეძრულები ვართ კურნალისტიკური ეთიკის უპატივცემულებოთ, რომელიც მოითხოვს არასრულწლოვანების კონფიდენციალურობის უფლებისა და ადამიანური ღირსებების დაცვას. ჩვენ გვასწავლეს, რომ გავმხდარიყავით კაცობრიობის წინააღმდეგ ჩადენილი დანაშაულებისა და შეიარაღებული ძალების მიერ არაადამუანური ქმედებებით დაზარალებულ ხალხთა ხმა.
ჩვენ გვასწვლეს, რომ გვერდში დავდგომოდით ჩაგრულებს და დაგვეგმო მსგავსი ქმედებები. “მედია ეთიკა”- ს ჩვენ გვასწავლიდა აშშ-დან მოწვეული ლექტორი და იმის გათვალისწინებით, თუ როგორ დიდ მნიშვნელობას ანიჭებებდნენ GIPA-ს ლექტორები ეთიკის მნიშვნელობასა და ადამიანის ღირსების პატივისცემას, ველით, რომ სულ მცირე, ჩვენი კოლეგები ჟურნალისტიკისა და მედია მენეჯმენტის დეპარტამენტიდან, გამოხატავენ მათ პროფესიულ მოსაზრებას ამ საკითხთნ დაკავშირებით.
ჩვენ მოვუწოდებთ GIPA- ს, დაგმოს ჟურნალისტური ეთიკის ეს უხეში დარღვევა, ყურადღება გაამახვილოს იმ 120 000 სომეხზე, რომელიც ალყაშია მოქცეული და გამოიყენოს თავისი ფართო ქსელი აზერბაიჯანის მიერ ამ სასტიკ ქცევაზე პასუხის მისაღებად.
სწორედ ეს არის, რასაც ობიექტური, პროფესიონალური და ეთიკური ჟურნალისტიკის პრინციპები ჩვენგან მოითხოვს
ჰასმიკ სოღომონიან, 2014 წლის კურსდამთავრებული.
რუზან საფარიან, 2013 წლის კურსდამთავრებული
ლილიტ ნურიჯანიან, 2013 წლის კურსდამთავრებული.
ნუნე ჰაიანჯიან, 2012 წლის კურსდამთავრებული.
რუზან გიშიან, 2014 წლის კურსდამთავრებული.
ჰოვანეს ჰაკობიან, 2021 წლის კურსდამთავრებული
ჰოვანეს იშხანიან, 2014 წლის კურსდამთავრებული.
ასტღიკ გაუდიან, 2021 წლის კურსდამთავრებული
ანი გაბრიელიან, 2014 წლის კურსდამთავრებული.
ჰასმიკ ჰაირაპეტიან, 2015 წლის კურსდამთავრებული
გაიანე სიმონიან, 2014 წლის კურსდამთავრებული.
ანი ტოროსიან, 2021 წლის კურსდამთავრებული
სიუზან ღუკასიან, 2021 წლის კურსდამთავრებული
პარანძემ ოგანესიან, 2013 წლის კურსდამთავრებული.
ანი მაჯლუმიან, 2014 წლის კურსდამთავრებული.
მარიანა პეპანიან, 2010 წლის კურსდამთავრებული.
ლილით კოჩინიან, 2015 წლის კურსდამთავრებული.
ანუშიკ ავეტიან, 2015 წლის კურსდამთავრებული
ქრისტინე ჰანოიან, 2022 წლის კურსდამთავრებული
ანი ნაზარიან, 2020 წლის კურსდამთავრებული
ანა ჰაკობიან, 2020 წლის კურსდამთავრებული
სურენ დეჰერიან, 2004 წლის კურსდამთავრებული.
აღავნი ჰარუთიუნიან, 2004 წლის კურსდამთავრებული.
მანე გრიგორიან, 2007 წლის კურსდამთავრებული.
ვაჰაგნ ანტონიან, 2009 წლის კურსდამთავრებული.
კარენ მელიქსეტიან, 2009 წლის კურსდამთავრებული.
გაიანე ლალაიან,2008 წლის კურსდამთავრებული .
მარიამ გრიგორიანი, 2021 წლის კურსდამთავრებული
ემა პეტროსიან, 2016 წლის კურსდამთავრებული
გაიანე აპრუნც,2016 წლის კურსდამთავრებული .
გაიანე მირზოიან, 2005 წლის კურსდამთავრებული.
ანაჰიტ მინასიან, 2005 წლის კურსდამთავრებული.