
რკინიგზის პროექტი თურქეთის ქალაქებს – ყარსს, იგდირს და აზერბაიჯანის ნახიჩევანს შორის უკვე განხორციელების ეტაპზეა, რომელიც მომავალში ინტეგრირდება ბაქო-თბილისი-ყარსის (BTK) რკინიგზასთან.
ამის შესახებ გამოცემა Report-თან ინტერვიუში პროექტის ხელმძღვანელმა ოსმან ბესერეკმა განაცხადა.
მისი თქმით, ნახიჩევან-იგდირის მარშრუტი კარსამდე მგზავრობის დროს 85 წუთამდე შეამცირებს, ხოლო ინტეგრაცია BTK-სთან ხელს შეუწყობს სავაჭრო ურთიერთობების განვითარებას ევროპასა და აზიას შორის და შექმნის ახალ პერსპექტივებს საერთაშორისო სატვირთო გადაზიდვებისთვის.
საბოლოოდ, ცენტრალურ აზიასა და ევროპას შორის ტრანზიტის დრო 18 დღიდან 12 დღემდე შემცირდება.
პროექტის ფარგლებში თურქეთში აშენდება 5 ახალი რკინიგზის სადგური, კერძოდ, დიგორში, თუზლუჯეში, იგდირში, არალიქში და დილუჯუში. ამჟამად ძირითადი სამუშაოები იგდირში მიმდინარეობს.
რკინიგზის ხაზის ყარსი-იგდირი-ნახიჩევანის საერთო სიგრძე დაახლოებით 224 კმ იქნება. იგდირში უკვე ეწყობა პირველი სამშენებლო ბაზა, რომლის დასრულების შემდეგ დაუყოვნებლივ დაიწყება რკინიგზის ხაზის მშენებლობა.
ორლიანდაგიანი სარკინიგზო მარშრუტი სრულად ელექტრიფიცირებული და სიგნალიზაცია იქნება აღჭურვილი. პროექტის განხორციელება ხუთ წელიწადში იგეგმება.
პროექტი მოიცავს 3 ვიადუკის (თაღოვანი კონსტრუქციის) მშენებლობას, საერთო სიგრძით 2800 მეტრი და 5 გვირაბის 11,3 კმ სიგრძით, ასევე 10 ხიდს. მოეწყობა 480 წყალსადენი, 145 მიწისქვეშა და 27 ესტაკადები, ასევე 19 ჩამკეტი და გასახსნელი გადასასვლელი. ბევრ უბანს ჩაუტარდება ნიადაგის სტაბილიზაცია და სხვა მიწის სამუშაოები.
ოსმან ბესერეკის თქმით, „ყარსი-იგდირი-ნახიჩევანის რკინიგზა ზანგეზურის დერეფნის ნაწილია და არა მხოლოდ დააკავშირებს თურქეთს აზერბაიჯანთან, არამედ გახდება ერთ-ერთი მთავარი არტერია მსოფლიო სატრანსპორტო და სავაჭრო მარშრუტებისთვის.“
რკინიგზის გახსნის შემდეგ მასზე მატარებლები მაქსიმალური სიჩქარით – 160 კმ/სთ – იმოძრავებენ.