სამცხე-ჯავახეთის არასამთავრობო ორგანიზაციების პლატფორმა ახალქალაქში ჯავახეთში დასაქმების საკითხის გასაუმჯობესებლად განათლების სისტემაში ცვლილებების საკითხს აქტიურად განიხილავს. კამპანია ხორციელდება „სამოქალაქო საზოგადოების გაძლიერება სოციალურ, ეკონომიკურ და პოლიტიკურ ცხოვრებაში თანაბარი და სრული მონაწილეობისთვის“ პროექტის ფარგლებში, რომელსაც ორგანიზაცია HEKS EPER Georgia ევროკავშირის ფინანსური მხარდაჭერით ახორციელებს. ამ ინიციატივის ფარგლებში სხვადასხვა ორგანიზაციის წარმომადგენლებთან და ახალგაზრდებთან ექვსი შეხვედრა გაიმართა, რომლებზეც გამოიკვეთა ძირითადი პრობლემები და მათი გადაჭრის რეკომენდაციები განათლების, დასაქმების, სოფლის მეურნეობისა და ეკონომიკის სფეროებში.

ამ შეხვედრების ერთ-ერთი შედეგი იყო განათლების სისტემის გაუმჯობესების რეკომენდაციების ფორმირება. ძირითადი აქცენტი გაკეთდა განათლების სფეროს ღრმა და ყოვლისმომცველი შესწავლის აუცილებლობაზე. პედაგოგმა და ზრდასრულთა განათლების ცენტრის დირექტორმა შორენა თეთვაძემ აღნიშნა, რომ ცვლილებების წარმატებისთვის მნიშვნელოვანია სკოლების არსებული მდგომარეობის, ინფრასტრუქტურისა და განათლების ხარისხის შეფასება, ასევე შრომის ბაზრის საჭიროებების დადგენა.

„1+4 პროგრამით სწავლის შემდეგ ბრუნდებიან და არ მუშაობენ, სამსახურს ვერ პოულობენ. რატომ? მესმის, რომ სამუშაო ადგილები ცოტაა, მაგრამ რაც უნდა გაკეთდეს, არის შრომის ბაზრის შესწავლა, უნდა მოვამზადოთ კვალიფიციური სპეციალისტები. ადამიანები რატომ ამთავრებენ უნივერსიტეტს და რჩებიან უმუშევრები. რაში მდგომარეობს პრობლემა, ამის გამოკვლევაა საჭირო, ამის გარეშე კარგ სპეციალისტებს ვერ ვიპოვით“,- თქვა შორენა თეთვაძემ.

ძირითადი რეკომენდაციები მოიცავს:

  • სკოლების მდგომარეობის გამოკვლევა
  • მოსწავლეთა ცოდნის დონეზე ქართული ენის გამოცდის გავლენის შეფასება
  • კვალიფიციური სპეციალისტების მოზიდვის აუცილებლობა
  • პროფესიული განათლების პოპულარიზაცია და ბაზრის მოთხოვნების შესაბამისი საგანმანათლებლო პროგრამების შექმნა.

თეთვაძის თქმით, ფუნდამენტური პრობლემები განათლების ყველა საფეხურზე არსებობს: სკოლამდელი, სასკოლო, პროფესიული და უმაღლესი.

„ჩვენს მუნიციპალიტეტში მხოლოდ რამდენიმე სკოლას აქვს ლაბორატორია და მნიშვნელოვანია, რომ ჰქონდეს შესაბამისი მასალა“.

გარდა ამისა, თეთვაძის თქმით, აქტუალური რჩება ახალგაზრდების უმუშევრობის პრობლემა. ახალგაზრდა სპეციალისტები, რომლებმაც დიპლომები აიღეს, ხშირად ვერ პოულობენ სამუშაოს, რაც დაკავშირებულია არა მხოლოდ სამუშაოს ნაკლებობასთან, არამედ მათ მიერ მიღებულ ცოდნასა და დამსაქმებელთა მოთხოვნებთან შეუსაბამობასთან.

„დიპლომი უნდა შეესაბამებოდეს ცოდნას“, – ხაზს უსვამს ცენტრის დირექტორი. ის მოუწოდებს შრომის ბაზრის გამოკვლევისაკენ, რათა მომზადდეს ნამდვილად მოთხოვნადი კვალიფიციური სპეციალისტები.

წარმატებული საგანმანათლებლო პოლიტიკის ჩამოსაყალიბებლად აუცილებელია, რომ უნივერსიტეტებმა და კოლეჯებმა წინასწარ იცოდნენ რა სპეციალისტები სჭირდება რეგიონს და შეიმუშავონ შესაბამისი პროგრამები. ეს, თავის მხრივ, ხელს შეუწყობს ახალგაზრდების მოტივაციას, გახდნენ მაღალკვალიფიციური სპეციალისტები და იპოვონ სამუშაო.

დამსაქმებლებსა და თანამშრომლებს შორის ურთიერთქმედების ეფექტური პლატფორმის შექმნა მნიშვნელოვანი ნაბიჯია სპეციალისტების ნაკლებობის პრობლემის გადასაჭრელად. საგანმანათლებლო დაწესებულებებსა და რეგიონის ეკონომიკურ სტრუქტურებს შორის წარმატებული თანამშრომლობა შეიძლება იყოს მნიშვნელოვანი ნაბიჯი შრომის ბაზრის განვითარებისა და საგანმანათლებლო მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესებისკენ.

ეს მასალა შექმნილია ევროკავშირის (EU) ფინანსური მხარდაჭერით. მის შინაარსზე პასუხისმგებელია ააიპ “ღია საზღვრები” და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს ევროკავშირის შეხედულებებს.

მასალა შექმნილია პროექტის „სამოქალაქო საზოგადოების გაძლიერება სოციალურ, ეკონომიკურ და პოლიტიკურ ცხოვრებაში თანაბარი და სრულყოფილი მონაწილეობისთვის“ ფარგლებში, განმახორციელებელი HEKS\EPER Georgia-ს მიერ რეგიონალურ პარტნიორ ორგანიზაციებთან, სამოქალაქო ინტეგრაციის ფონდი (CIF) – ქვემო ქართლი, სამოქალაქო საზოგადოების ფორმირების ხელშემწყობი ცენტრი (SCCSF) – სამცხე-ჯავახეთი, თანამშრომლობით.