გასულ კვირას ახალციხემ 18 ახალი სამგზავრო ავტობუსი მიიღო, რომელიც მუნიციპალიტეტის ქალაქსა და სოფლებს მოემსახურება, ხოლო ახალქალაქის მუნიციპალიტეტში საზოგადოებრივი ტრანსპორტის საკითხი კვლავ ჰაერში კიდია, მიუხედავად იმისა, რომ ადგილობრივი ხელისუფლება მის აუცილებლობას აღიარებს.

16 თებერვალს ახალციხის მუნიციპალიტეტმა ექსპლუატაციისთბის 18 ავტობუსი მიიღო, რომელთაგან სამი ქალაქს მოემსახურება, დანარჩენი სოფლებს. მუნიციპალიტეტმა მძღოლის 70 პოზიციაზე გამოაცხადა ვაკანსია, რომელთა ხელფასი 800 ლარი იქნება. EURO 5 ტიპის ავტობუსები გათვლილია 47 მგზავრზე და ადაპტირებულია შშმ პირებისთვის. ახალციხის მუნიციპალიტეტი ამ ავტობუსების ავტოსადგომსაც მალე შეიყვანს ექსპლუატაციაში.

მუნიციპალიტეტმა ავტობუსები პროგრამის ფარგლებში შეიძინა, რომლის მიზანია მუნიციპალური ტრანსპორტის აღდგენა და შემდგომ განვითარება, პროგრამა ხორციელდება ცენტრალური და ადგილობრივი ბიუჯეტის სახსრებით. ამ პროგრამის ფარგლებში 38 მუნიციპალიტეტისთვის 154 8 მეტრიანი “Isuzu” ავტობუსი შეიძინა. ახალციხის მუნიციპალიტეტი ავტობუსების შესაძენად 6 მილიონ ლარს დახარჯავს, ადგილობრივი ხელისუფლება ამ თანხის დაფარვას ეტაპობრივად, სამი წლის განმავლობაში აპირებს.

ახალციხის მუნიციპალიტეტმა ტრანსპორტის აღდგენის პროცესი 2021 წლის 2 ივლისს დაიწყო, ყველაფერი იმით დაიწყო, რომ „TI-Georgia“-მ ამ პრობლემის მოგვარების მოთხოვნით საკრებულოს 500 ადგილობრივი მოსახლის მიერ ხელმოწერილი პეტიციით მიმართა. ხოლო უკვე 2022 წლის 27 ოქტომბერს, შეხვედრაზე, ადგილობრივმა ხელისუფლებამ პირობა დადო, რომ 2023 წელს ქალაქში მუნიციპალური ტრანსპორტი იმუშავებს.

თუ ახალციხის შედარებით პატარა მუნიციპალიტეტი, სადაც 2018 წლის მონაცემებით მოსახლეობა 39 375 ადამიანია და 47 დასახლებული პუნქტი, საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე ჯერ კიდევ 2017 წელს ფიქრობდა, ახალქალაქის მუნიციპალიტეტისთვის, სადაც 42 949 ადამიანი ცხოვრობს და 65 დასახლებული პუნქტი, ამ პრობლემაზე ოფიციალურად საუბარი გასულ წელს დაიწყო. მიუხედავად იმისა, რომ როგორც ახალციხის, ისე ახალქალაქის მუნიციპალიტეტებში სოფლებსა და ქალაქში მუნიციპალური საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ქსელის შექმნის მოთხოვნით პეტიცია წარდგენილი იყო. ახალქალაქის მერიაში განხილვების დროს საკანონმდებლო ხელისუფლებას ბიუჯეტში სოფლებიდან ტრანსპორტის საცდელი ხაზის ჩართვაზე აღმასრულებელი ხელისუფლების დარწმუნება გაუჭირდა. თუმცა, ეს მუხლი ბიუჯეტში მაინც ვერ მოხვდა.

აღმასრულებელი ხელისუფლება პირობას დებს, რომ კიდევ ერთი ხაზი იქნება, მაგრამ არ ეწინააღმდეგება იმ ფაქტს, რომ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის საკითხი აქტუალურია და მომავალში საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრობლემაზე დაიხარჯება და ეს საკითხი ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი იქნება. შედეგად, მუნიციპალიტეტი მხოლოდ ერთ მიკროავტობუსს შეიძენს, რომელიც მოემსახურება მხოლოდ ერთ ხაზს, რომელიც, სავარაუდოდ, 15 სოფელს მოიცავს. სოფლებში არ არის საზოგადოებრივი ტრანსპორტი, თუმცა არის კერძო ხაზები, რომლებიც მოძრაობენ სურვილისამებრ, დილით კერძო ტრანსპორტი ახალქალაქში ჩადის და შუადღის პირველ საათზე ბრუნდება, რაც სრულიად მოუხერხებელია მოსახლეობისთვის. მუნიციპალიტეტი სოფლებს კლასგარეშე დაწესებულებებით (მუსიკალური სკოლა, სამხატვრო სკოლა და ა.შ.), სპორტულ დაწესებულებებით და ა.შ. არ უზრუნველყოფს. სოფლებიდან ტრანსპორტის რთული განრიგის გამო, მოსახლეობა ვერ სარგებლობს ქალაქის სხვადასხვა დაწესებულების მომსახურებით.

საერთო ჯამში, ტრანსპორტი ახალქალაქიდან, იქნება ეს სოფლებში თუ თბილისში, სფეროს არავინ აკონტროლებს და არავის აინტერესებს და არ სურს პირობების უკეთესობისკენ შეცვლა, ან, როგორც ახალციხის და სხვა მუნიციპალიტეტების შემთხვევაში, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის „აღდგენა ან განვითარება“. ჯერ კიდევ 2021 წლის სექტემბერში ახალქალაქის მერიამ ”Isuzu”-ს სამი ყვითელი ავტობუსი მიიღო. ახალქალაქის მუნიციპალიტეტმა ძველი ავტობუსები თბილისის მერიიდან მიიღო. ისინი თავიდან გაუმართავი იყო და შემდგომში დაიჟანგა, რადგან არასდროს უვლიათ ახალქალაქის გზებზე.