ხარისხიანი განათლების ხელმისაწვდომობა და სახელმწიფო ენის ცოდნა მნიშვნელოვანი პირობაა, რომელიც განსაზღვრავს ეთნიკური უმცირესობების ჩართულობას საზოგადოებრივი ცხოვრების სხვადასხვა სფეროში. ამ პროგრამებიდან ყველაზე ეფექტური მაინც  „1+4“ დარჩება, რომელიც საშუალებას აძლევს ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელ აპლიკანტებს ჩააბარონ გამოცდა მათთვის სასურველ ენაზე.

საქართველოს შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის სამინისტრომ Jnews-ს შემდეგი სტატისტიკა მიაწოდა:

ერთიანი ეროვნული გამოცდების  ზოგადი უნარების ტესტების საფუძველზე საქართველოს უმაღლეს სასწავლებლებში “1+4” პროგრამით წლების მიხედვით მიიღეს:

  • 2010 წელს: 247 სტუდენტი
  • 2011 წელს: 430 სტუდენტი
  • 2012 წელს: 589 სტუდენტი
  • 2013 წელს: 890 სტუდენტი
  • 2014 წელს: 673 სტუდენტი
  • 2015 წელს: 741 სტუდენტი
  • 2016 წელს: 960 სტუდენტი
  • 2017 წელს: 1047 სტუდენტი
  • 2018 წელს: 1231 სტუდენტი
  • 2019 წელს: 1335 სტუდენტი
  • 2020 წელს: 1191 სტუდენტი
  • 2021 წელს: 1332 სტუდენტი
  • 2022 წელს: 1386 სტუდენტი
  • 2023 წლის მონაცემები ჯერ არ არის ხელმისაწვდომი.

შეგახსენებთ, რომ „1+4“ პროგრამა 2010-2011 სასწავლო წელს დაიწყო.

ყოველწლიურად მზარდი სტატისტიკური მონაცემები აჩვენებს პროგრამის ეფექტურობას და აპლიკანტთა ინტერესს ამ პროგრამის მიმართ. ცნობისთვის, სტუდენტები პირველ კურსზე სწავლობენ ქართულს, შემდეგ სასწავლო წლის ბოლოს 60 კრედიტის დაგროვების შემთხვევაში (რაც კურსის წარმატებით დასრულებას ნიშნავს), სტუდენტებს ეძლევათ შესაძლებლობა, სწავლა განაგრძონ მათ მიერ არჩეულ ფაკულტეტზე. ნებისმიერი გამოცდის ჩაბარება.

სტატისტიკურ მონაცემებზე დაყრდნობით შეგვიძლია ვთქვათ, რომ პროგრამაზე მსურველთა რაოდენობა თითქმის 6-ჯერ გაიზარდა.