განათლების სამინისტროს ინიციატივით მასწავლებლის პროფესიული და კარიერული განვითარების სქემაში მნიშვნელოვანი ცვლილებები და სიახლეები შევიდა. ცვლილებები არაქართულენოვან სკოლებში მასწავლებლის სტატუსის მოპოვების პროცედურასაც შეეხო.
სიახლეების მიხედვით:
სტატუსი გაიცემა იმ შემთხვევაშიც, თუ 2022 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით, არაქართულენოვან სკოლებში ეროვნული უმცირესობების ენების (სომხური და აზერბაიჯანული) მოქმედმა მასწავლებელმა საგნისა და პროფილის გამოცდა მინიმუმ 1 კრედიტით ჩააბარა.
სტატუსი 2022 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით იმ არაქართულენოვან სკოლებში ეროვნული უმცირესობების (სომხური და აზერბაიჯანული) ენებზე სწავლების პრაქტიკოს მასწავლებლებს მიენიჭებათ, რომლებმაც 10 კრედიტიანი საგნის გამოცდა ჩააბარეს.
საქართველოს მთავრობის №97 გადაწყვეტილებით, არაქართულენოვანი სკოლების პრაქტიკოსი (მოქმედი) მასწავლებლები (გარდა ეროვნული უმცირესობების ენების, სომხური და აზერბაიჯანული) მასწავლებლის სტატუსს 2022-2023 სასწავლო წლის ბოლომდე ინარჩუნებენ.
როგორ შეგიძლიათ 2022-2023 სასწავლო წლის დასრულებამდე მიიღოთ სტატუსი:
ქართულენოვან სკოლებში მასწავლებლის სტატუსთან დაკავშირებულ ცვლილებები:
წამყვანი/მენტორის სტატუსი მიენიჭება უნარების ტესტების და პორტფელის შეფასების საფუძველზე.
უფროს მასწავლებელს, რომელმაც უნარების ტესტზე მენტორის სტატუსის გამსვლელი ბარიერი გადალახა, ეძლევა შესაძლებლობა წამყვანის ან მენტორის სტატუსისთვის მოემზადოს.
დოქტოროს ხარისხის მფლობელები, რომლებმაც უფროსის სტატუსს დამტკიცებულ საგნობრივ გამოცდაში მინიმუმ 7 კრედიტის მიღებით, ან ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგნების/ჯგუფების დოქტორის ხარისხით, თავისუფლდებიან უწყვეტი განათლების ტესტისა და შეფასდებიან პორტფოლიოს საფუძველზე მიაღწიეს.
მნიშვნელოვანი სიახლეებია სპეციალური პედაგოგების პროფესიული განვითარების სტიმულირებაშიც:
სპეციალური მასწავლებლის სტატუსის ჩამონათვალს მენტორის სტატუსიც დაემატა, შეიცვალა სპეციალური მასწავლებლის წამყვანის და მენტორის სტატუსის მიღების პროცედურა: სპეცმასწავლებლად გახდომის მსურველებს სტატუსის მიღება პროფესიული უნარების ტესტითა და პორტფელის შეფასებების საფუძველზე შეუძლიათ.
წამყვანი მასწავლებლის სტატუსის გამოცდები 2023 წელს, ხოლო მენტორის – 2024 წელს ჩატარდება. სპეციალური პედაგოგები, რომლებიც ინტელექტუალურად მუშაობენ და მრავალჯერადი სენსორული დარღვევის მქონე სტუდენტებს ასწავლიან, სპეციალურ სასერტიფიკაციო კურსს გაივლიან.
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ხელშეწყობის მიზნით, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო მასწავლებელთა კვალიფიკაციის ამაღლების სისტემის გადახედვის პროცესს აგრძელებს, რომელიც მასწავლებლების მაქსიმალური ჩართულობით მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის დახვეწას გულისხმობს.