განათლების სამინისტროს ინიციატივით მასწავლებლის პროფესიული და კარიერული განვითარების სქემაში მნიშვნელოვანი ცვლილებები და სიახლეები შევიდა. ცვლილებები არაქართულენოვან სკოლებში მასწავლებლის სტატუსის მოპოვების პროცედურასაც შეეხო.

სიახლეების მიხედვით:

  1. 2023 წელს შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ინფორმაციით, ეროვნული უმცირესობების ენების პრაქტიკოს მასწავლებლებს საგნის გამოცდაზე რეგისტრაცია მხოლოდ არაქართულენოვანი სკოლებიდან შეუძლიათ.
  2. არაქართულენოვან სკოლებში ეროვნული უმცირესობების ენების (სომხური და აზერბაიჯანული) მოქმედი მასწავლებელი 2025-2026 სასწავლო წლის ბოლომდე პრაქტიკოსი მასწავლებლის სტატუსს შეინარჩუნებს.
  3. არაქართულენოვან სკოლებში ეროვნული უმცირესობების ენების (სომხური და აზერბაიჯანული) მასწავლებლების პროფესიული ზრდის პირობები შემდეგნაირად ჩამოყალიბდა: 2026 წლამდე ეროვნული უმცირესობების ენების მასწავლებელი (სომხური და აზერბაიჯანული) არაქართულენოვან სკოლებში უფროსი მასწავლებლის სტატუსს მიიღებს,  თუ
  • ის ქართული ენის კურსს გაივლის, რომელსაც პროფესიული განათლების ეროვნული ცენტრის ან ზურაბ ჟვანიას სახ. საჯარო მმართველობის სკოლის ან მასწავლებელთა კვალიფიკაციის ასამაღლებელი დაწესებულება ხელმძღვანელობს;
  • პირს შეუძლია ქართული ენის ცოდნის დამადასტურებელი საბუთი წარმოადგინოს
    საგნობრივი კომპეტენციის ნაწილობრივი დადასტურების (1, 4, 7 ან 10 კრედიტი) შემდეგ
  • მასწავლებელს საშუალება ექნება გრძელვადიანი კვალიფიკაციის ამაღლების კურსი გაიაროს, რომლის წარმატებით დასრულების შემდეგ უფროსი მასწავლებლის სტატუსი მიენიჭება

სტატუსი გაიცემა იმ შემთხვევაშიც, თუ 2022 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით, არაქართულენოვან სკოლებში ეროვნული უმცირესობების ენების (სომხური და აზერბაიჯანული) მოქმედმა მასწავლებელმა საგნისა და პროფილის გამოცდა მინიმუმ 1 კრედიტით ჩააბარა.

სტატუსი 2022 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით იმ არაქართულენოვან სკოლებში ეროვნული უმცირესობების (სომხური და აზერბაიჯანული) ენებზე სწავლების პრაქტიკოს მასწავლებლებს მიენიჭებათ, რომლებმაც 10 კრედიტიანი საგნის გამოცდა ჩააბარეს.

საქართველოს მთავრობის №97 გადაწყვეტილებით, არაქართულენოვანი სკოლების პრაქტიკოსი (მოქმედი) მასწავლებლები (გარდა ეროვნული უმცირესობების ენების, სომხური და აზერბაიჯანული) მასწავლებლის სტატუსს 2022-2023 სასწავლო წლის ბოლომდე ინარჩუნებენ.

როგორ შეგიძლიათ 2022-2023 სასწავლო წლის დასრულებამდე მიიღოთ სტატუსი:

ქართულენოვან სკოლებში მასწავლებლის სტატუსთან დაკავშირებულ ცვლილებები:

წამყვანი/მენტორის სტატუსი მიენიჭება უნარების ტესტების და პორტფელის შეფასების საფუძველზე.

უფროს მასწავლებელს, რომელმაც უნარების ტესტზე მენტორის სტატუსის გამსვლელი ბარიერი გადალახა, ეძლევა შესაძლებლობა წამყვანის ან მენტორის სტატუსისთვის მოემზადოს.

დოქტოროს ხარისხის მფლობელები, რომლებმაც უფროსის სტატუსს დამტკიცებულ საგნობრივ გამოცდაში მინიმუმ 7 კრედიტის მიღებით, ან ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგნების/ჯგუფების დოქტორის ხარისხით, თავისუფლდებიან უწყვეტი განათლების ტესტისა და შეფასდებიან პორტფოლიოს საფუძველზე მიაღწიეს.

მნიშვნელოვანი სიახლეებია სპეციალური პედაგოგების პროფესიული განვითარების სტიმულირებაშიც:

სპეციალური მასწავლებლის სტატუსის ჩამონათვალს მენტორის სტატუსიც დაემატა, შეიცვალა სპეციალური მასწავლებლის წამყვანის და მენტორის სტატუსის მიღების პროცედურა: სპეცმასწავლებლად გახდომის მსურველებს სტატუსის მიღება პროფესიული უნარების ტესტითა და პორტფელის შეფასებების საფუძველზე შეუძლიათ.

წამყვანი მასწავლებლის სტატუსის გამოცდები 2023 წელს, ხოლო მენტორის – 2024 წელს ჩატარდება. სპეციალური პედაგოგები, რომლებიც ინტელექტუალურად მუშაობენ და მრავალჯერადი სენსორული დარღვევის მქონე სტუდენტებს ასწავლიან, სპეციალურ სასერტიფიკაციო კურსს გაივლიან.

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ხელშეწყობის მიზნით, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო მასწავლებელთა კვალიფიკაციის ამაღლების სისტემის გადახედვის პროცესს აგრძელებს, რომელიც მასწავლებლების მაქსიმალური ჩართულობით მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის დახვეწას გულისხმობს.