აჰარონ ასლანიანმა მონაწილეობა მიიღო კონკურსში LAG -ი – ადგილობრივი განვითარების ჯგუფი ევროკავშირის ENPARD-2 პროგრამის ფარგლებში და გრანტი მოიპოვა. მას ახალქალაქში მანქანების დიაგნოსტიკური ცენტრი აქვს. ევროკავშირის გრანტით შეიძინა აპარატურა, ხელსაწყოები და სადიაგნოსტიკო ცენტრში უფასო ავტოსამრეცხაო მოაწყო. Jnews-მა გადაწყვიტა გაერკვია, როგორ დაეხმარა ბიზნესმენს ევროკავშირის გრანტი და რა მისცა მან ახალქალაქს.

ბიზნეს იდეების მხარდაჭერის ევროკავშირის პროგრამის ფარგლებში აჰარონ ასლანიანმა დაფინანსება მიიღო – 27,783 ლარი, თავად პროექტში 10,822 ლარის ინვესტიცია ჩადო, პროექტის მთლიანმა მოცულობამ 38,605 ლარი შეადგინა.

diganosyika2

ამ თანხით მან იყიდა: ავტომობილის ტექნიკური ინსპექტირების აპარატურა, ნახშირორჟანგის შესამოწმებელი მოწყობილობა და ინჟექტორები, დიზელის ტუმბო, ხელსაწყოების ყუთი, სარეცხი მოწყობილობა და სხვა.

„ახლა ჩვენი სერვისების რაოდენობა გაიზარდა, თუ ადრე 5 სერვისი გვქონდა, ახლა 25-ია, ასევე გაუმჯობესდა მომსახურების ხარისხი, ახლა მანქანების ზეთს ვცვლით, ადრე 2010 წელზე ძველი მანქანების დიაგნოსტიკა არ გვქონდა, ახლა უკვე ვამოწმებთ, ვამზადებთ მანქანებს ტექნიკური ინსპექტირებისთვის, ვამოწმებთ ნახშირორჟანგს, რათა დამაჯერებლად მივიდნენ ტექდათვალიერებაზე. გვაქვს ექსპერტიზა. ჩვენი მოწყობილობა ახლა უფრო ზუსტია, ვიდრე ტექნიკური ინსპექტირების ცენტრებში”, -ამბობს აჰარონ ასლანიანი.

diagnostika4

აჰარონ ასლანიანის თქმით, ქალაქში ამ კლასის მხოლოდ ორი სადიაგნოსტიკო ცენტრია, რომელთაგან ერთი მისია.

სადიაგნოსტიკო ცენტრში ფასები დიდად არ განსხვავდება ახალქალაქის სხვა ავტომომსახურების ფასებისგან. ევროკავშირიდან მიღებულმა დაფინანსებამ არ შეუწყო ხელი მომსახურების ფასების შემცირებას, არამედ მიღებული სერვისების რაოდენობა გაზარდა.

ნახშირორჟანგის შემოწმება 20 ლარი ღირს, კომპიუტერული დიაგნოსტიკა – 30 ლარი, ფორსუნკის შემოწმება – 15 ლარი. ზეთის შეცვლა მანქანის მიხედვით 50-70 ლარი, ფილტრის გამოცვლა 30 ლარი…

„ვცდილობთ, ფასები მაქსიმალურად დაბალი იყოს, რომ არ გაიზარდოს, შეიძლება, რაღაც ძვირი გვიჯდება, მაგრამ გადასახადის გადამხდელები ვართ, ხარჯები მაღალია, ვიხდით ინტერნეტის, გათბობის, ელექტროენერგიის და სხვ. გადასახადებს. რა თქმა უნდა, მათთან შედარებით, ვინც მუშაობს ჩვენს ავტოფარეხში, სახლში, ჩვენი ხარჯები უფრო მაღალია, ისეთი შესაძლებლობები, როგორიც ახლა გვაქვს საქართველოში, არ არის, ამავდროულად, არცერთ დიაგნოსტიკურ ცენტრში არ არის ასეთი აღჭურვილობა“, – თქვა აჰარონ ასლანიანმა.

diagnostika1

დიაგნოსტიკური ცენტრი დღეში 10 მანქანას ემსახურება. კითხვაზე, აქვთ თუ არა ყველა ტექნიკა, რატომ მიდიან ახალქალაქელები თბილისში, აჰარონ ასლანიანი პასუხობს, რომ საქმე ფასშია.
არის სამუშაოები, რომლებშიც 300 დოლარი უნდა გადავიხადო, რომ მანქანის პროგრამირებაზე წვდომა მივიღო, ბუნებრივია, კლიენტისგან 400 დოლარს მოვითხოვ, მაგრამ ამ ფასის გადახდა ყველას არ შეუძლია, ამიტომ ეძებენ სხვა სერვისცენტრებს, რომლებიც ამ საქმეს უფრო იაფად ასრულებენ», – განმარტავს ის.

ერთ-ერთი უპირატესობა, რომელიც შეიქმნა LAG-ის დაფინანსების წყალობით, არის ავტოსამრეცხაო ცენტრში. ინსპექტირებამდე ავტოსამრეცხაოები უფასოა, მანამდე კი მძღოლებს სთხოვდნენ მანქანის გარეცხვას, სანამ დიაგნოსტიკისთვის მიიყვანდნენ.

diagnostika3

სადიაგნოსტიკო ცენტრის მფლობელს ბიზნესის განვითარებაში ევროკავშირის დაფინანსება დაეხმარა. მოსახლეობას კი ახალქალაქში უფრო დიდი სერვისის მიღების შესაძლებლობა გაუჩნდა, ვიდრე აქამდე იყო.