“რეგიონული კონკურსი მასწავლებელთა წოდებების მინიჭებისთვის” კონკურსის ერთ-ერთი გამარჯვებული ახალციხის მე -3 საჯარო სკოლის პედაგოგი, სუსანა თადევოსიან-მანასიანი გახდა. ის სომხურენოვან დაწყებით კლასებში  მათემატიკის საუკეთესო მასწავლებლად აღიარეს. ქალბატონ სუსანას ვერ წარმოუდგენია ცხოვრება სკოლისა და მოსწავლეების გარეშე და ის ახალციხეში ხედავს მის აწმყოსა და მომავალს.

სუსანა თადევოსიანი ახალციხეში უბრალო მუშის ოჯახში დაიბადა. 1984 წელს ერევნის ხაჭატურ აბოვიანის სახელობის პედაგოგიური ინსტიტუტის ფიზიკა-მათემატიკის ფაკულტეტი დაამთავრა, იმავე წელს დაქორწინდა და სამსახურშიც მოეწყო. ჯერ მუშაობა დაიწყო პროფესიულ საგანმანათლებლო დაწესებულებაში. სამი წლის შემდეგ ვაკანსია დაიდო მის მშობლიურ სკოლაში და მათემატიკის მასწავლებლად აიყვანეს.

თავიდან ასწავლიდა მხოლოდ დაწყებით კლასებში, შემდეგ მაღალ კლასებშიც.

”პირველი ორი წელი ვმუშაობდი დაწყებით კლასებში, შემდეგ ბავშვები 12 კლასამდე მივიყვანე, ამის შემდეგ, მათემატიკის სწავლება დავიწყე მე-5-დან მე-12 კლასამდე. სამეურვეო საბჭოს თავმჯდომარე ვიყავი 3 წლის განმავლობაში, შემდეგ სკოლის საგანმანათლებლო განყოფილების უფროსი, ანუ დირექტორის მოადგილე და ახლა მხოლოდ მასწავლებლობით ვარ დაკავებული ”, – ამბობს წამყვანი მასწავლებელი.

სუსანა თადევოსიანს უყვარს თავისი ყველა მოსწავლე, ყველასადმი ინდივიდუალურ მიდგომას იჩენს. მისთვის არ არსებობს სუსტი და უნიჭო ბავშვი.

”ჩემს კოლეგებს ყოველთვის ვეუბნები, რომ არ არსებობს მოსწავლე, რომელსაც არ ესმის, არ არსებობს სუსტი მოსწავლე, თითოეულ მოსწავლეს აქვს საკუთარი შესაძლებლობები. როდესაც დიფერენცირებულ ტრენინგს გავდივართ, შესაძლებლობების, ინტერესების შესაბამისად, ეს ტრენინგის პროფილებისთვისაა. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ჩვენ უნდა ვნახოთ თითოეული მოსწავლის მხარე, რომელიც მის ინტერესს იწვევს, რა შესაძლებლობები აქვს, რომ ამ მიმართულებით ყველას ცოდნა მისცეს. არ არსებობს სუსტი და ქმედუუნარო მოსწავლეები, თქვენ უნდა იმუშაოთ სხვადასხვა გზით, რომ ბავშვს ცოდნა მისცეთ ”, – დასძენს ის.

თადევოსიანი ასევე საუბრობს იმაზე, თუ როგორი უნდა იყოს წარმატებული მოსწავლე.

”წარმატებულ მოსწავლეს, როგორც მე მგონია, უპირველეს ყოვლისა უნდა ესმოდეს მისგან რა არის საჭირო, ყოველთვის მზად იყოს ნებისმიერი გაკვეთილისთვის და, რა თქმა უნდა, არ უნდა შემოიფარგლოს მხოლოდ სახელმძღვანელოებით, მაგრამ ცოდნა უნდა გაიღრმავოს სხვადასხვა წყაროების გამოყენებით”.

დამსახურებული მასწავლებლის მთავარი მიზანია მოსწავლეების მიყვანა მიზნებამდე, ისე რომ არც ერთი თემა არ დარჩეს დახურული, რომ ყველა მოსწავლემ შეძლოს სასწავლო მასალის დაუფლება.

ყურადღებიანი პედაგოგი, ადრე მკაცრი დედა იყო, ახლა კი ის ძალიან მზრუნველი ბებიაა, ყოველთვის მზად არის შვილიშვილებს ნებისმიერ საქმეში დაეხმაროს.

”ყველაფერს გავაკეთებ ჩემი შვილიშვილებისთვის, დავეხმარები რითიც შევძლებ.  მკაცრი დედა ვიყავი, მაგრამ ვნანობ. შვილებს ყოველთვის ვეუბნებოდი, რომ დახმარების თხოვნით არ მომმართონ, რომ საკუთარი ძალებით და შესაძლებლობებით მიეღწიათ იმისთვის, რაც სურდა. მათ ყოველთვის ახსოვთ, რომ მეზობლის ბავშვი ღამითაც რომ მოდიოდა ჩვენს სახლში, მე   ფიზიკაში ამოცანის ამოხსნას ვასწავლიდი და სახლში ვუშვებდი”, – იხსენებს ქალბატონი სუსანა.

ის ნანობს, რომ დღევანდელ სინამდვილეში, მოსწავლეები მოწყვეტილნი არიან წიგნს, რის გამოც ბავშვი არ იღებს ღრმა, ყოვლისმომცველ ცოდნას. ამიტომ მიიჩნევს, რომ საჭიროა განათლების რეფორმა.

12345

ქალბატონი სუსანასთვის ყოველთვის მნიშვნელოვანი იყო სომხურ სკოლაში  ემუშავა. მასწავლებელი მნიშვნელობას ანიჭებს სომეხი ბავშვის სომხურ სკოლაში სწავლას, რადგან ბავშვმა ჯერ უნდა ისწავლოს მშობლიური ენა, შემდეგ კი სხვა ენები.

”ჩემთვის ძალიან მნიშვნელოვანია სომხურ სკოლაში სწავლება. ძალიან მინდა, რომ ახლოს ვიყო ჩვენს სომეხ ხალხთან, სომეხ ბავშვებთან და ვასწავლო მათ მშობლიურ ენაზე. ყოველ წუთს ბავშვებს ვახსენებ ჩვენი ისტორიის ფურცლებს, რომელიც მინდა, რომ ცხოვრებაში აღარ დაივიწყონ. ”

ქალბატონი სუსანას თქმით, ახალციხის ახალგაზრდებს ქართული ენის ცოდნის მხრივ პრობლემა არ აქვთ, რადგან ქართულენოვან საზოგადოებასთან მუდმივი ურთიერთობა აქვთ.

”შემიძლია ვთქვა, რომ ჩემი მოსწავლეების 80% საუბრობს ქართულად. რა თქმა უნდა, გარემოსაც აქვს დიდი მნიშვნელობა, ჩვენს გარშემო ბევრი ქართველია. ამასთანავე, სამინისტრო დიდ მნიშვნელობას ანიჭებს ქართული ენის სწავლებას. ადრე ჩვენი სტუდენტების 50% სწავლობდა სომხეთში, ახლა შემიძლია ვთქვა მხოლოდ 10%”.

სუსანა თადევოსიანმა შეამჩნია, რომ სომხურენოვან სკოლებში მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებისა და სტატუსის ერთადერთი პრობლემა არის ენის არცოდნა.

”რადგან ჩვენი სოფლების სკოლების დირექტორებთან ბევრი ურთიერთობა მქონდა, შევამჩნიე, რომ მათთვის პროფესიული უნარების გამოცდა ყველაზე რთულია. სამწუხაროდ, ეს გამოცდა ქართულ ენაზეა, მათთვის რთულია, რადგან მათ ეს ენა არ იციან. თუმცა, არსებობს დადებითი მხარეც, საგნის გამოცდა სომხურ ენაზეა და შეგიძლიათ დაწეროთ პასუხები ღია კითხვებზე სომხურ ენაზე. ვფიქრობ, ეს უკვე დიდი პროგრესია. თუკი ამ წლიდან ქართული სკოლებისთვის პრაქტიკოსი მასწავლებლების გამოცდის ჩაბარება ბოლო შესაძლებლობაა, არაქართულენოვანი სკოლების მასწავლებლებისთვის 2023 წლამდეა”, – ამბობს ახალციხის No3 სკოლის წამყვანი მასწავლებელი.

სუსანა თადევოსიანი ძალიან აქტიურია, ის თითქმის ყველა გამოცხადებულ კონკურსში მონაწილეობს. ეცნობა ყველა ახალ მეთოდს, რაც მას საშუალებას აძლევს სასწავლო პროცესი კიდევ უფრო საინტერესო გახადოს. მას ისე აინტერესებს თანამედროვე მეთოდები, რომ 1998 წელს, სკოლაში, პირველი კომპიუტერული ბაზა შექმნა.

54645

2017 წელს მონაწილეობა მიიღო კონკურს  Millennium-ში, სადაც გამარჯვების შემდეგ ტრენინგების ჩატარება დაიწყო.

ბოლო კონკურსში, რომელშიც მან გაიმარჯვა, აუცილებელი პირობა იყო გაკვეთილის ჩატარება თანამედროვე მეთოდების გამოყენებით, რომელიც ორიენტირებულია მოსწავლის სწავლებაზე, რომლებიც სუზანასთან ძალიან ახლოს არიან. ის  იწერდა გაკვეთილებს, შესრულებულ აქტივობებს, სწავლების თანამედროვე მეთოდების გამოყენების გზებს, რომლებიც შემდეგ გაგზავნა.

თავის მოსწავლეებს დაავალა, სახლში დიდი მიწის ნაკვეთი პატარა მარკერად გადაექციათ, თითოეული ნიშნის ფართობი განესაზღვრათ, დაფიქრებულიყვნენ და ა.შ. მოსწავლეებს მშობლები დაეხმარნენ, რომლებიც ვიდეოს იღებდნენ. კონკურსის დროს ჟიურიმ ყველა დეტალი გაითვალისწინა.

”და კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი პირობა იყო – არტეფაქტის შექმნა. ანუ, მოსწავლეებზე ორიენტირებული სასწავლო არტეფაქტის შექმნა, რომელიც დაეხმარება ბავშვებს განსხვავებულად ისწავლონ. მაგალითად, შევქმენი მრავალფერი ყვავილი, რომელსაც ბავშვები ატრიალებდნენ, რა დავალებაც ამოდიოდა, ამ დავალებაზე მუშაობდნენ”.

კონკურსში ბევრი მონაწილე იყო, ჟიურისთვის ადვილი არ იყო არჩევანის გაკეთება, მაგალითად, მათ არ შეეძლოთ დაწყებითი სკოლის, რომელიმე მონაწილის არჩევა მშობლიურ ნაწილში და პრიზები ერთდროულად ორ ნომინანტს გადაეცა.

 

1234

”ჩემთვის პედაგოგიკა ყველაფერია, რადგან მე ვერ წარმომიდგენია ჩემი ცხოვრება პედაგოგიკის გარეშე, ბავშვების გარეშე, ჩემი მოსწავლეების გარეშე, მათთან ერთად უფრო ახალგაზრდა ვხდები”, – სიხარულით აღნიშნავს პედაგოგი.

სუსანა უკვე ორი წელია, წამყვან მასწავლებლად მუშაობს.

54321

დამსახურებული პედაგოგი დამწყებებს ურჩევს ჩაატარონ მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება, მუდმივად იმუშაონ, განავითარონ და, რა თქმა უნდა, უყვარდეთ ბავშვები.

”მასწავლებელი, რომელსაც არ უყვარს ბავშვები, ვერ გახდება პედაგოგი”.