„ეს ცუდი ტენდენცია არ არის, თუ ყველა სკოლას არ დაამთავრებს“, – განაცხადა აკადემიკოსმა ზურაბ ვახანიამ BusinessPressNews-ისთვის „საქსტატის“ მიერ გამოქვეყნებული სტატისტიკის შეფასებისას, რომლის მიხედვითაც 2025 წელს 9000-ზე მეტმა მოსწავლემ მიატოვა სკოლა.

კერძოდ, ეროვნული სტატისტიკის სამსახურის მონაცემებით, 2024-2025 სასწავლო წელს საქართველოში კერძო და საჯარო სკოლებში 9024 მოსწავლემ მიიღო გარიცხვის ან სწავლის შეჩერების სტატუსი, რაც თითქმის 20%-ით ნაკლებია წინა სასწავლო წელსთან შედარებით. 2023-2024 სასწავლო წელს სკოლიდან 11264 მოსწავლე გარიცხეს.

„ეს ცუდი პროცესი არ არის: ყველას არ სჭირდება მე-12, მე-11 ან მე-10 კლასის განათლება, განსაკუთრებით იმ საშინელი სასწავლო პროგრამების გათვალისწინებით, რომლებსაც ასწავლიან. თითქმის არავის სჭირდება და, ბუნებრივია, ბევრი იმედგაცრუებულია და არ სწავლობს. ადრე ფიქრობდნენ, რომ სკოლის დამთავრება და ატესტატის მიღება აუცილებელი და გარდაუვალი იყო, მაგრამ ახლა თანდათან მიხვდნენ, რომ მე-12 კლასის განათლება აბსოლუტურად არ არის საჭირო, თუ ახალგაზრდა არ აპირებს უმაღლესი განათლების გაგრძელებას“.

„თუ ადამიანები გააცნობიერებენ, რომ ხელობის დაუფლებით ისინი უფრო წარმატებულები იქნებიან და შემოსავალს მიიღებენ, ეს ძალიან კარგია, რადგან ბევრი უნივერსიტეტში ყოველგვარი განათლების დამადასტურებელი დოკუმენტის გარეშე ჩადის. ასეთი ადამიანები სრულიად ჩაფლულები არიან ცხოვრებაში. საქმე მხოლოდ შემოსავალს არ ეხება“, – თქვა ზურაბ ვახანიანმა.

მისი თქმით, სტუდენტების ნახევარს არ აქვს საჭირო მონაცემები კვალიფიციური სპეციალისტების ჩამოყალიბებისთვის.

„სტუდენტთა ნახევარი ისეთია, რომ რეპეტიტორებთანაც რომ წავიდნენ, მაინც ვერ შეძლებენ უმაღლეს სასწავლებელში ჩაბარებას და ჭეშმარიტად კვალიფიციურ სპეციალისტებად ჩამოყალიბებას. ამის ნათელი მაგალითია მუსიკა: შეუძლია თუ არა ყველას ნამდვილად ისწავლოს კონსერვატორიაში და მიიღოს დიპლომი? ეს გადასახადები მთელ ოჯახებს ანადგურებს და ზოგიერთს აიძულებს ისწავლოს ხელობა, მით უმეტეს, რომ სპეციალისტები არ გვყავს. ამიტომ, თუ ყველა არ დაამთავრებს სკოლას, ეს არც ისე ცუდი ტენდენციაა. თუ ვინმე ამბობს, რომ ბავშვი შეიძლება გზას აცდეს, თუ სკოლას მიატოვებს, მაშინ სკოლა არ გვიცავს იმისგან, რომ ბავშვმა შეიძლება არასწორი გზით წავიდეს, რადგან, როგორც ვიცით, ისინი ბოლო წლებში საერთოდ არ დადიან გაკვეთილებზე. ასეთ ბავშვს სტუდენტს უწოდებენ, მაგრამ ათასში ერთი დადის სკოლაში და ისინი ასევე არღვევენ სასწავლო პროცესს. საუკეთესო შემთხვევაში, საშუალო სკოლის მოსწავლეების 20% სწავლობს, დანარჩენებს კი შეცდომით სკოლის მოსწავლეებს უწოდებენ“, – აღნიშნა აკადემიკოსმა.