წელს ბაკურიანის გზები ტექნიკური მარილით აღარ დამუშავდება. როგორც „ბიზნესპრესნიუსს“ ბაკურიანის განვითარების სააგენტოს ხელმძღვანელმა ეკა ორჯონიკიძემ განუცხადა, ის, სავარაუდოდ, სპეციალური სითხით ჩანაცვლდება.

ინფრასტრუქტურის მინისტრმა რევაზ სოხაძემ პარლამენტში გამოსვლისას განაცხადა, რომ ზამთრის კურორტებზე ტექნიკური მარილი აღარ იქნება გამოყენებული.

„ამ ზამთარში ჩვენ ვეცდებით, ტურისტულ ზონებში ტექნიკური მარილის გამოყენება აღმოვფხვრათ, რაც ტურისტულ სეზონზე მნიშვნელოვან უხერხულობას ქმნის და გზებს მნიშვნელოვან ზიანს აყენებს“, – განაცხადა მინისტრმა, თუმცა არ დაუკონკრეტებია, თუ რა ალტერნატივები უნდა იქნას გამოყენებული.

როგორც ირკვევა, ინიციატივა ბაკურიანის განვითარების სააგენტოს ეკუთვნის. სააგენტოს ხელმძღვანელმა, ეკა ორჯონიკიძემ, BusinessPressNews-ს განუცხადა, რომ სამრეწველო მარილი ზამთრის კურორტის იერსახეს აფუჭებს და სერიოზულ უხერხულობას უქმნის მოძრაობას.

„დაარსების დღიდან სააგენტომ მიიღო ზომები ურბანულ რაიონებში მარილის დაყრის თავიდან ასაცილებლად. ეს კონკრეტულად წაღვერი-ბაკურიანის გზატკეცილზე არ ვრცელდება, რადგან მარილი ციცაბო ფერდობებზე უნდა დაიყაროს. ეს საპატრულო სამსახურისა და გზების დეპარტამენტის ერთობლივი პასუხისმგებლობაა.“

წელს ჩვენი პოზიცია წარვადგინეთ საპატრულო და საგზაო პოლიციას, ასევე გზების დეპარტამენტს, ხოლო ერთი თვის წინ ზამთრის პრევენციული ღონისძიებების განსახილველად შეხვედრა ჩავატარეთ და ეს საკითხი იქ დავაყენეთ. წინადადებას მხარი დაუჭირეს. გვითხრეს, რომ ქალაქში მარილი არ დაიყრებოდა და ალტერნატიული მეთოდი გამოიყენებოდა. ამ შემთხვევაში, ისინი განიხილავენ სპეციალური სითხის გამოყენებას, რომელიც უკვე გამოცდილია ევროპაში და მე საკუთარი თვალითაც კი მინახავს მისი დაყრა. ეს სიახლეა ჩვენი ქვეყნისთვის: ის ჯერ არ გამოუყენებიათ ზამთრის კურორტებზე.

მარილი მუქი ფერისაა და ბაკურიანში ყველასთვის მოსალოდნელი თეთრი თოვლი მაშინვე შავდება. უფრო მეტიც, როდესაც თოვლი დნება, ის დიდ რაოდენობით ჭუჭყს ტოვებს, რომლის მოშორებაც რთულია. მარილი ერევა კენჭებსა და სხვა მასალებს, რაც აზიანებს როგორც საბურავებს, ასევე ასფალტს. საქარე მინები ხშირად იმსხვრევა, როდესაც ეს კენჭები წინ მიმავალი მანქანების მიერ ისვრება.

„ჩვენ ასევე ვეცადეთ ყურადღება მიგვეპყრო დასახლების მწვანე ზონებზე და ბევრი ხე დავრგეთ. როდესაც გზა იწმინდება და ტროტუარებზე თოვლი გროვდება, ხეებიც ზიანდება. როდესაც მარილი იყრება და თოვლი დნება, ისეთი დიდი ორმოები იქმნება, რომ მანქანები ათჯერ ვარდება მათში. პრაქტიკაში, ეს აფერხებს მოძრაობას და უსაფრთხოების უზრუნველყოფის ნაცვლად, სახიფათო ხდება. ჩვენი აზრით, ამას ბევრი ხარვეზი აქვს. სააგენტო სამი წლის წინ შეიქმნა და ჩვენ ეს ყველაფერი პრაქტიკაში ვნახეთ“, – ამბობს ეკა ორჯონიკიძე.