საქართველოში ელექტრონული კომერციის ზრდის ტემპი მნიშვნელოვნად შენელდა. ბოლო ორი წლის განმავლობაში, ადგილობრივ ონლაინ პლატფორმებზე გაყიდვები შემცირდა და სულ უფრო მეტი ქართული ონლაინ მაღაზია იხურება.
საქართველოს ელექტრონული კომერციის ასოციაციის მონაცემებით, ბაზრის ზრდა სულ უფრო მეტად უცხოური პლატფორმებით არის განპირობებული, ხოლო ადგილობრივი ბიზნესის წილი კვლავ მცირდება. ჩინური პლატფორმა TEMU, რომელმაც დაბალი ფასების გამო სწრაფად მოიპოვა პოპულარობა მყიდველებში, განსაკუთრებით მწვავე კონკურენტი გახდა ქართული კომპანიებისთვის.
ასოციაციის წარმომადგენლები აღნიშნავენ, რომ ქართველ ონლაინ საცალო მოვაჭრეებს უჭირთ საერთაშორისო მოთამაშეების ზეწოლის გაძლება. საზღვრისპირა ვაჭრობის ზრდის ტენდენცია მთელ მსოფლიოში შეინიშნება და საქართველოც ახლა იგივე ფენომენს განიცდის. გაზრდილი კონკურენცია მომხმარებლებს უფრო იაფი პროდუქტების არჩევისკენ უბიძგებს, რაც პირდაპირ გავლენას ახდენს ადგილობრივი კომპანიების შემოსავალზე.
ასოციაციის აღმასრულებელი დირექტორის, თამარ გოგოლაშვილის თქმით, მცირე და საშუალო ზომის ონლაინ მაღაზიების მნიშვნელოვანი რაოდენობა უკვე დაიხურა, ხოლო ბევრმა მსხვილმა მოთამაშემ გაყიდვების შემცირება და ბაზარზე პოზიციების დაკარგვა განიცადა.
ასოციაცია მიიჩნევს, რომ მთავრობის ჩარევა აუცილებელია და ელექტრონული კომერციის სექტორის მხარდაჭერის ზომების შემუშავებას გვთავაზობს, მათ შორის საგადასახადო შეღავათების. გოგოლაშვილის თქმით, სექტორისთვის სისტემური შეღავათების გარეშე, საქართველოს ბაზარი საერთაშორისო გიგანტებთან პოზიციების დაკარგვის რისკის ქვეშაა, რამაც შეიძლება უარყოფითად იმოქმედოს ქვეყნის ეკონომიკაზე.