ახალქალაქში ელექტრომობილების გავრცელება ამჟამად შეზღუდულია, მხოლოდ რამდენიმე ადამიანს ჰყავს ელექტრომობილი. რეგიონში ინფრასტრუქტურა ჯერ კიდევ სუსტია, ამჟამად დამტენი სადგურები არ არის.
Jnews-მა ესაუბრა ორ ადამიანს, რომლებიც ახალქალაქში ელექტრომობილებს ფლობენ, რათა გაეგოთ, რამდენად გამართლებულია მათი გამოყენება ჩვენს რეგიონში.
„ქალაქში დამტენი სადგურის არარსებობა ჩვენთვის დაბრკოლებას არ წარმოადგენს, ჩვენ სახლში ვავსებთ ენერგიით. გვაქვს სპეციალური როზეტი და დამტენი, რომელსაც ძირითადად საღამოობით ვუერთებთ. მიუხედავად იმისა, რომ ჩვეულებრივი როზეტიდანაც შესაძლებელია დატენვა, ამას მეტი დრო სჭირდება. მე სპეციალურ აკუმულატორს ვიყენებ და სრულად დატენვას დაახლოებით 8 საათი სჭირდება. ერთი დატენვით დაახლოებით 80-100 კმ-ის გავლა შემიძლია. არასდროს მომხდარა, რომ აკუმულატორი მთლიანად დაცლილიყო და მანქანა გაჩერებულიყო“, – ამბობს ჩვენი ერთ-ერთი თანამოსაუბრე.
ჩვენი სხვა თანამოსაუბრის თქმით, ქალაქში ელექტრომობილების დამტენი სადგურების ნაკლებობა სერიოზულ პრობლემას წარმოადგენს საზღვარგარეთიდან მომავალი ავტომობილების მძღოლებისთვის.
„დამტენი სადგურების ნაკლებობა ძირითადად საზღვარგარეთიდან მომავალი მძღოლების პრობლემაა. სახლში დამტენი ნელია, მაგრამ მოსახერხებელი. საზოგადოებრივ სადგურებზე დამტენი უფრო ძლიერი დენით ხორციელდება და ავტომობილი სრულად 15-30 წუთში იტენება. თუმცა, ასეთ სადგურებზე დამტენი, სავარაუდოდ, უფრო ძვირი დაჯდება.“
ელექტრომობილების შემთხვევაში, ჩვენი რეგიონის ცივი კლიმატიც მნიშვნელოვანი ფაქტორია. ცივ ამინდს შეუძლია აკუმულატორის ეფექტურობა 20-30 პროცენტით შეამციროს. დაბალ ტემპერატურაზე დამტენი ასევე შენელდება. თუმცა, ახალი თაობის ავტომობილებს – Tesla-ს, Hyundai Ioniq-ს, Nissan Leaf-ს და სხვა – აქვთ აკუმულატორის გათბობის სისტემები, რომლებიც ამ ეფექტს ამსუბუქებენ.
„დიახ, ზამთარში მცირე განსხვავებაა, მაგრამ ძალიან უმნიშვნელო – დაახლოებით 15 პროცენტი“, – აღნიშნა ჩვენმა თანამოსაუბრემ.
ადგილობრივი კლიმატი მათ გამოყენებას არ კრძალავს, უბრალოდ უკეთეს დაგეგმვას მოითხოვს, სახლში ღამით დატენვა ან დამატებითი გაჩერებები ხანგრძლივი მგზავრობის წინ.
ელექტრომობილების რაოდენობა მსოფლიოში მუდმივად იზრდება. ახალქალაქის მსგავსი პატარა ქალაქებისა და მთიანი რეგიონებისთვის ისინი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია: ისინი არ გამოყოფენ ნახშირორჟანგს, აზოტის ოქსიდებს ან სხვა მავნე ნივთიერებებს, რაც უზრუნველყოფს სუფთა ჰაერს. მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენს ქალაქში არ არის დამტენი სადგურები, მძღოლები მაინც გვირჩევენ ელექტრომობილების შეძენას და მართვას, რადგან მათი გამოყენება ეკოლოგიურად სუფთა და იაფია.
დამტენი სადგურის შექმნა ჩვენს ქალაქში ერთდროულად შეიძლება ინფრასტრუქტურის პრობლემის გადაჭრა და ახალი ბიზნეს შესაძლებლობა გახდეს.
ასევე წაიკითხეთ:საქართველოში ელექტრომობილების იმპორტი 108%-ით გაიზარდა
ჰნაზიკ ავეტისიან