
მიმდინარე წლის იანვარ-ივნისში სატვირთო მანქანების გავლიდან ბიუჯეტში 83,050,696 ლარი გადაირიცხა, რაც თითქმის 5%-ით ნაკლებია გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე.
კონსოლიდირებული ბიუჯეტის შემოსავლების მიხედვით (კონსოლიდაციის გარეშე), 2024 წლის იანვარ-ივნისში სატვირთო მანქანების გავლიდან ხაზინამ 87,284,688 ლარი მიიღო.
შესაბამისად, 2025 წლის პირველი 6 თვის განმავლობაში, საგზაო მოსაკრებლებიდან მიღებული ბიუჯეტის შემოსავლები გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 4.2 მილიონი ლარით შემცირდა.
ხელმისაწვდომი ფინანსური მაჩვენებლების საფუძველზე, 2025 წლის იანვარ-ივნისში საქართველოს დერეფანში 237 287 სატვირთო მანქანა გაიარა, მაშინ როცა გასული წლის ანალოგიურ პერიოდში საქართველოს დერეფანში 249 384 სატვირთო მანქანა გაიარა. ირკვევა, რომ წელს ქვეყნის საზღვარი 12 097-ით ნაკლები სატვირთო მანქანით გადაკვეთა.
ინფორმაციისთვის, საქართველოს საზღვრის გადაკვეთის სატვირთო მანქანების გადასახადი 350 ლარია. ეს ტარიფი 2022 წლის 20 ივნისიდან ამოქმედდება. მანამდე მძღოლებს 200 ლარის გადახდა უწევდათ.
აღსანიშნავია, რომ ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში, ახალქალაქი-კარწახის გზატკეცილზე სატვირთო მანქანები მასობრივად გადაადგილდებიან. გზატკეცილი არ იყო გათვლილი მძიმე სატვირთო მანქანების ასეთი დიდი რაოდენობისთვის და მუდმივად მწყობრიდან გამოდის. მძღოლები ხშირად ჩივიან, რომ ფულს იხდიან, მაგრამ მათთვის ნორმალური მოძრაობის პირობები არ არის უზრუნველყოფილი.