„სატრანსპორტო დერეფნების კვლევითმა ცენტრმა“ ახალქალაქისა და ნინოწმინდის საერთაშორისო გზების მდგომარეობის ანალიზი ჩაატარა. ცენტრის ვებგვერდზე გამოქვეყნებული გზების მდგომარეობის ანალიზი ასეა დასათაურებული-„მეზობელი ქვეყნების დამაკავშირებელი საერთაშორისო მაგისტრალები სასწრაფო რეაბილიტაციას საჭიროებს“.

„წელს, 15 ივნისს, ახალქალაქის მუნიციპალიტეტში ინფრასტრუქტურის მინისტრის ვიზიტმა ნათლად აჩვენა მეზობელი ქვეყნების დამაკავშირებელი საერთაშორისო მაგისტრალების პრობლემები.

ახალქალაქის რეგიონში გაჭიანურებული და დაუმთავრებელი საგზაო პროექტები სატვირთო მანქანების გადაადგილებას ართულებს, რაც, პირველ რიგში, სატრანზიტო მოძრაობაზე უარყოფითად მოქმედებს.
„არსებული სიტუაცია მოითხოვს სწრაფ რეაგირებას და სასწრაფო რეაბილიტაციის ზომებს რეგიონში უსაფრთხო, ეფექტური და შეუფერხებელი სატრანსპორტო მოძრაობის უზრუნველსაყოფად“, – იწყებს თავის ანალიზს „სატრანსპორტო დერეფნის კვლევითი ცენტრი“. აღსანიშნავია, რომ ანალიზში ასევე მოყვანილია Jnews-ის მასალები ზოგიერთ ადგილას გზების მდგომარეობის შესახებ.

ანალიზში აღნიშნულია ნინოწმინდის სასაზღვრო გამშვებ პუნქტამდე მიმავალი და სომხეთთან დამაკავშირებელი გზის ცუდი მდგომარეობა. ვინაიდან გზის ეს მონაკვეთი მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ ადგილობრივი მოსახლეობის ყოველდღიური გადაადგილების უზრუნველსაყოფად, არამედ სომხეთსა და საქართველოს შორის სახელმწიფოთაშორისი ტვირთების გადაზიდვის ერთ-ერთი მთავარი სატრანზიტო მარშრუტის ფუნქციასაც ასრულებს.
ანალიზში მოყვანილია სატვირთო მანქანების მძღოლების სიტყვები: „დღეს გზა იმდენად ცუდ მდგომარეობაშია, რომ თუ ერთ ლარს ვმუშაობთ, ათ ლარს მანქანების შეკეთებაზე ვხარჯავთ. დღე არ გადის, რომ ტვირთი დანიშნულების ადგილამდე დაზიანებული არ მივიდეს“.

ასევე მოყვანილია ერთ-ერთი მძღოლის მიერ სოციალურ ქსელში გაკეთებული განცხადება:

„ნინოწმინდის მიმართულებით სავალალო სიტუაცია შეიქმნა. ყოველ გადაკვეთაზე 350 ლარს ვიხდით და პრობლემის მოგვარება არ ჩანს. როგორ შეიძლება ამ გზაზე მოძრაობისთვის ფულის აღება? ან რაში იხარჯება ეს ფული? დღე და ღამე მინიმუმ 200 მანქანა დადის, მაგრამ ამ გზიდან ფული შემოდის, ფული ხომ არ იხდიან, ან ორმოები მაინც მიწით უნდა ამოავსონ? საზღვარს გადაკვეთ, სომხეთის მხრიდან გზა იდეალურია, აქეთ გადმოდიხარ ჯოჯოხეს ჰგავს, სამი წლის წინ პირიქით იყო.“

ნინოწმინდის მიმართულებით გზა მთელ მონაკვეთზე ავარიულ მდგომარეობაშია და სახელმწიფო პროგრამის თანახმად, წელს მხოლოდ ამ გზაზე არსებული ხიდის აღდგენა იყო დაგეგმილი. თუმცა, როგორც გზების დეპარტამენტმა Jnews-თან ინტერვიუში დაჰპირდა, ამ გზაზე ორმოების შეკეთება განხორციელდება, თუმცა კითხვაზე „როდის?“ პასუხი არ გვაქვს.

„ახალქალაქი-კარწახის გზაზე არსებული მდგომარეობა არანაკლებ კატასტროფულია“, – წერს „კენტრონი“.

„უკრაინაში საომარი მოქმედებების დაწყების შემდეგ, ახალქალაქი-კარწახის გზაზე სატვირთო მანქანების მოძრაობის ინტენსივობა მნიშვნელოვნად გაიზარდა. თურქეთ-საქართველოს საზღვრისკენ მისასვლელად სატვირთო მანქანებს გზის დაზიანებული მონაკვეთის გადალახვა უწევთ. ხშირია შემთხვევები, როდესაც შემხვედრი მანქანები ერთმანეთს გზას უთმობენ ორმოებში ჩავარდნის თავიდან ასაცილებლად“, – წერს „კენტრონი“.

ის ნალიტიკურ დასკვნაში წერს, რომ ინფრასტრუქტურის მინისტრის ახალქალაქის მუნიციპალიტეტში მიმდინარე ვიზიტი იმედს იძლევა, რომ არსებულ ვითარებაში, ამ რეგიონში გაჭიანურებული და დაუმთავრებელი საერთაშორისო სახელმწიფოთაშორისი გზების პროექტები რადიკალურად მოგვარდება, რათა უზრუნველყოფილი იყოს სატვირთო მანქანების უსაფრთხო და შეუფერხებელი გადაადგილება მეზობელ ქვეყნებთან.

მაგრამ ჩნდება კითხვა- გზების ეს მდგომარეობა წლის დასაწყისიდან ფიქსირდება, უკვე ნახევარი წელი გავიდა, რატომ ჭიანურდება რეაქცია? 2025 წლის მარტიდან-აპრილიდან, Jnews-ის სატელეფონო ზარებზე პასუხად, რომლებიც სულ მცირე ტენდერიდან ამოღებული ადგილების აღდგენას ეხება, ვიღებთ პასუხს- „უახლოეს მომავალში“, რაც ჯერ არ მოსულა.

კარწახი -ახალქალაქის გზა ავარიულ მდგომარეობაშია

ბავრას საკონტროლო-გამშვები პუნქტისკენ მიმავალი გზა უსაფრთხოების სერიოზულ საფრთხედ იქცა