ბაქო-თბილისი-ყარსის (BTK) სარკინიგზო მაგისტრალის მოდერნიზებაზე მუშაობა გაზრდის ტვირთის გადაზიდვას 2024 წელს 5 მილიონ ტონამდე წელიწადში, განაცხადა აზერბაიჯანის პრეზიდენტმა ილჰამ ალიევმა, იუწყება Interfax-Azerbaijan.

„აღმოსავლეთ-დასავლეთის მარშრუტზე ტვირთების გადაზიდვის მზარდი მოთხოვნის დასაკმაყოფილებლად აზერბაიჯანი ახდენს ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მოდერნიზებას. მომავალ წელს ამ გზაზე ტვირთების მოძრაობა 1 მილიონიდან 5 მილიონ ტონამდე გაიზრდება“, – განაცხადა ალიევმა ხუთშაბათს, დუშანბეში ცენტრალური აზიის სახელმწიფოს მეთაურთა მე-5 საკონსულტაციო შეხვედრაზე გამოსვლისას.

მანამდე პრეზიდენტმა ალიევმა განაცხადა, რომ აზერბაიჯანი 100 მილიონ დოლარზე მეტ ინვესტიციას განახორციელებს BTK-ის ქართული მონაკვეთის გაფართოების პროექტში.

BTK რკინიგზა ექსპლუატაციაში 2017 წლის 30 ოქტომბერს შევიდა. პროექტის ფარგლებში აშენდა ყარსი-ახალქალაქის რკინიგზა 98 კმ სიგრძით, საიდანაც 68 კმ თურქეთის ტერიტორიაზე, 30 კმ საქართველოზე და განხორციელდა ახალქალაქი-თბილისის 183 კილომეტრიანი მონაკვეთის რეკონსტრუქცია. ავტომაგისტრალის ქართულ ნაწილზე სამუშაოები აზერბაიჯანმა დააფინანსა, რომელმაც საქართველოს ორი შეღავათიანი სესხი 775 მილიონი აშშ დოლარის ოდენობით მისცა.

BTK-ის საერთო სიგრძე 826 კმ-ია.